קיה ישראל ממשיכה להרחיב את היצע הדיזל. זמן קצר אחרי שהחלה בשיווק גרסת דיזל חדשה ומוזלת לסיד סטיישן, היא מוסיפה להיצע גם גרסת דיזל לפורטה במחיר שמתחרה במשפחתיות הבנזין. זה קורה במקביל להתחלת שיווק הפורטה המחודשת.

עד כה שווקה כאן רק גרסת הבנזין של הפורטה, ואולם עם מנוע הדיזל החדש של קיה התאפשר ציון ירוק טוב ועימו מחיר תחרותי – 134,000 שקלים. המנוע, שהינו זהה לזה שמוצע בסיד, מייצר 136 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. הביצועים טובים למדי עם מהירות מרבית של 196 קמ"ש והאצה למאה ב-10.8 ש'. בקיה מדברים על צריכת דלק ממוצעת של 21.7 ק"מ לליטר, והמכונית זוכה לציון 4 בדירוג הירוק.
קיה פורטה דיזל - בישראל
צילום: מנהל
הפורטה דיזל תוצע בארץ רק ברמת LX, שתכלול מערכת שמע עם בלוטות' ושליטה מההגה, מיזוג עם פיצול לאחור ותאורת לד ליום. המכונית תפנה בעיקר לציי רכב ושווקים מוסדיים, כמו גם למוניות. לקוחות פרטיים שיקנו את הפורטה דיזל יקבלו 3 שנות אחריות בלבד ולא 7, כפי שנהוג ברוב הדגמים הפרטיים של קיה.
במקביל החל היבואן בשיווק גרסאות הבנזין המחודשות, שיגיעו בשתי רמות גימור, LX ו-EX המהודרת יותר, ללא הבדל באבזור לעומת העבר. מדובר בשינוי קוסמטי בלבד להופעה החיצונית (יחידות תאורה, שבכה וכו'), ולכן אין שינוי גם במחיר.
קיה פורטה דיזל - בישראל
צילום: מנהל