לואיס המילטון ניצח בסוף מירוץ דרמטי בגרנד-פרי האוסטרי, וצמצם את הפער על שותפו לקבוצה, רוזברג, שמוליך את הטבלה. אלא שהניצחון הזה הושג באופן שבטח לא הוסיף אהבה ליחסים הלא פשוטים בין השניים.
פורמולה 1 - המילטון לא לוקח שבויים
צילום: מנהל
רוזברג הצליח לטפס אל המקום הראשון מספר הקפות לסיום, אך המילטון מאחוריו לא ממש הסתפק במקום השני, ולחץ על רוזברג, שסבל מבעיה בבלמים האחוריים, בניסיון לעקוף. ההזדמנות הגיעה בפניה השניה של ההקפה האחרונה. בערך. המילטון הצליח לעקוף, אבל לא לפני שנוצר מגע בין שתי המכוניות, מגע שגרם לשבירת הכנף הקדמית של רוזברג. המילטון, שניסה לעקוף בקו החיצוני, טען שרוזברג הוא שפגע בו, בעוד הנהג הגרמני טען שהוא זה שהיה בקו הנכון, ולכן האשם בבריטי.
רוזברג הצליח לדדות עד לסוף המסלול הקצר ברד-בול-רינג, אך הפגיעה במכוניתו, שהפחיתה את הצמדת החרטום ולכן את האחיזה בפניות והיציבות בישורות, אפשרה למקס וורסטפן, ילד הפלא של רד-בול, ולקימי ראיקונן בפרארי לעבור אותו.
דרמטי מההתחלה

המירוץ באוסטריה היה דרמטי כבר ממקצי האימונים מרובי התאונות, שאחת מהן, ודווקא באימון האחרון, הייתה של רוזברג. בעקבות התאונה הוא נאלץ להחליף תיבת הילוכים ולכן נענש בהורדה של חמש מקומות בזינוק. גשם שהופיע בסוף מקצה הדירוג, גרר כמה הפתעות ויחד עם העונשים של רוזברג וסבסטיאן פטל התוצאה היתה שמאחורי המילטון זינקו באופן מפתיע ניקו הולקנברג בפורס-אינדיאה וג'נסון באטון במקלארן. רוזברג, שזינק מהמקום השישי, נכנס להחלפת צמיגים מוקדמת משמעותית מהמילטון, ואחרי כן החל רושם זמנים מצוינים. הוא הצליח לעבור את המילטון אחרי שזה נכנס מאוחר (מדי?) לרחבת הטיפולים וסבל מתקלה קלה בהחלפת הצמיגים.
פורמולה 1 - המילטון לא לוקח שבויים
צילום: מנהל
באותו זמן הוביל פטל בפרארי את המירוץ, אלא שההתעכבות בכניסה להחלפת הצמיגים עלתה לו ביוקר. הצמיג האחורי הימני שלו התפוצץ והוא התעופף לגדרות הבטיחות (למרות שפרארי לא בצעה יותר הקפות מההמלצה של פירלי למירוץ). חלקים מהצמיג ומשברי המכונית הועפו על המכונית של רוזברג וגרמו לשברים קטנים. לרוזברג זה לא הפריע הוא המשיך להוביל.
כאשר הסתבר בשלבי הסיום שלא רק רוזברג אלא גם המילטון (שהחליף צמיגים הרבה יותר מאוחר) מתכוננים לעצירה שנייה, היה ברור שצפוי קרב אמיתי על הניצחון. אחרי העצירות השניות נותר רוזברג, שפתח מהמקום השישי, ראשון, אלא שהמילטון הצליח לסגור עליו, ועל איך שזה נגמר קראתם בפתיחה.
פורמולה 1 - המילטון לא לוקח שבויים
צילום: מנהל
חמישי סיים דניאל ריקרדו, משלים סוף שבוע מצוין לרד-בול במגרש הבית, ושישי באטון שהביא תוצאה מצוינת ומאוד לא שגרתית למקלארן. בטון, שתזמן נכון את הקפת הדירוג האחרונה, שלו פתח מהמקום השלישי ועלה למקום השני בזינוק. מכאן הוא ניהל מירוץ טקטי מצוין עם תזמון נכון להחלפות הצמיגים, ולמרות שברור שמכונית המקלארן אינה מסוגלת להקיף את המסלול באותו קצב כמו המכוניות של הקבוצות החזקות, הוא הצליח לסיים במקום החמישי.
שישי סיים רומן גרוז'אן במכונית של האס, לפני קרלוס סיינז (טורו-רוסו), ואטרי בוטס (וויליאמס), ופסקל וורלין המצוין שהצליח להכניס את מיינור לנקודות. והולקנברג? אחרי פתיחה מהמקום השני הוא הדרדר לאחור ופרש בשל תקלה, בעוד חברו לקבוצה לא מסיים את המירוץ בגלל תאונה בהקפה האחרונה. בהחלט סופשבוע שהסתיים באופן מאכזב לפורס-אינדיה.
פורמולה 1 - המילטון לא לוקח שבויים
צילום: מנהל
עוד רבות ידובר מי אשם בתאונה האחרונה בין שני נהגי מרצדס, ושריקות הבוז של הקהל באוסטריה הבהירו בבירור את מי היו הצופים מעדיפים על דוכן המנצחים. מה שברור הוא, שהמלחמה על הניצחון עלתה לרוזברג ביוקר, וההתדרדרות אל המקום הרביעי אפשרה להמילטון לצמצם את הפער בפסגה ל-11 נקודות בלבד, פער קטן שיכול להיסגר בקלות במירוץ אחד.

גרנד פרי אוסטריה
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. מקס וורסטפן – רד-בול
3. קימי ראיקונן– פרארי
4. ניקו רוזברג – מרצדס
5. דניאל ריקרדו– רד-בול
6. ג'נסון באטון – מקלארן
7. רומן גרז'אן – האס
8. קרלוס סיינז – טורו-רוסו
9. ואטרי בוטאס – וויליאמס
10. פסקל וורלין – מיינור

אליפות העולם לנהגים

1. ניקו רוזברג – 153 נק'
2. לואיס המילטון– 142 נק'
3. סבסטיאן פטל – 96 נק'
4. קימי ראיקונן – 96 נק'
5. דניאל ריקרדו – 88 נק'

אליפות העולם ליצרנים

1. מרצדס – 295 נק'
2. פרארי – 192 נק'
3. רד-בול – 168 נק'
4. וויליאמס- 92 נק'
5. פורס-אינדיאה- 59 נק'
פורמולה 1 - המילטון לא לוקח שבויים
צילום: מנהל