על פי דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב בישראל, שפורסם היום (שלישי), שוק הרכב הישראלי ממשיך לגדול. במהלך המחצית הראשונה של 2016 נמסרו 165,461 כלי רכב – עלייה של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמסרו 143,907 כלי רכב. המשמעות היא שמדובר בקצב מכירות שנתי של כ-320,000 כלי רכב. יצוין כי ב-2006 כולה נמכרו כ-149,000 מכוניות – כ-10% פחות מאשר במחצית 2016.
בדרך לשיא מסירות רכב חדש ב- 2016: קיה פיקנטו שוב הרכב הנמכר בישראל
צילום: מנהל
יוני 2016
במהלך חודש יוני נמסרו 26,404 כלי רכב, הנתון הגבוה ביותר מאז חדוש מרץ האחרון, כמו גם מזה של החודש המקביל אשתקד. דירוג היבואנים, לפי המסירות, דומה לזה של מאי (2016) כמו גם לזה של התקופה המקבילה אשתקד – יונדאי ראשונה, קיה שנייה וטויוטה שלישית.
יונדאי מסרה ביוני 3634 מכוניות – נתון נמוך מזה שבחודש מאי האחרון (3803) ודומה לזה של יוני 2015 (3614). מתחילת השנה מסרה יונדאי 23,714 מכוניות – עלייה משמעותית של 24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ונתון צמיחה גבוה משל כלל השוק.
קיה ממשיך לזנב ביונדאי עם 3602 מסירות החודש ו-20,936 מסירות מתחילת השנה. מספר המסירות קטן במעט ביחס למאי 16' (3701), וגדול משמעותית בהשוואה ליוני 15' (3282). קיה מכרה בינואר-יוני 16' 17% יותר מכוניות מאשר בתקופה זו אשתקד.
קיה מחזיקה בשני הדגמים המובילים בישראל: קיה פיקנטו עם 7984 מסירות הוא הרכב הכי נמכר בשנת 2016
והספורטאז' עוקף את הטוסון עם 7681 מסירות והוא רכב הפנאי הנמכר בישראל.
בדרך לשיא מסירות רכב חדש ב- 2016: קיה פיקנטו שוב הרכב הנמכר בישראל
צילום: מנהל
אוריס הייבריד - הדגם הכי נמכר של טויוטה בחודש יוני
טויוטה שומרת על המקום השלישי, עם 2295 מסירות החודש ו-18,105 מסירות מתחילת השנה; טוב ב-12% ביחס למאי 16' אך נמוך ב-6% מאשר ביוני לפני שנה. קצב עליית המסירות של טויוטה, 12%, נמוך מזה של כלל השוק.
במקום הרביעי ביוני נמצאת מיצובישי (1888 מסירות ומקום חמישי במאי) – והיא מדורגת במקום השישי מתחילת השנה (8824); במקום החמישי ביוני נמצאת סקודה (1745) – ואחריה: ניסאן (1429), שברולט (1188), מאזדה (1103), סוזוקי (1100) ורנו (589).
בדרך לשיא מסירות רכב חדש ב- 2016: קיה פיקנטו שוב הרכב הנמכר בישראל
צילום: מנהל
שוק היוקרה – עלייה מרשימה
חמשת מותגי היוקרה המובילים במכירות – אודי, מרצדס, ב.מ.וו, לקסוס ו-וולוו – מציגים: עלייה של 32% במחצית 2016 ביחס לאותה תקופה אשתקד, 9131 מסירות לעומת 6931 מסירות. שיעור עלייה זה גבוה ב-113%(!) מזה של כלל השוק.
אודי מובילה מבין מותגי היוקרה, עם 2801 מסירות מתחילת השנה. ב.מ.וו, המדורגת שלישית (2274), רשמה את הגידול הרב ביותר במסירות בחישוב חצי-שנתי עם עלייה של 42% ביחס לינואר-יוני 15'. שנייה, מרצדס, עם 2411 יחידות וגידול של 40%. לקסוס רביעית, עם גידול קטן ביחס של 5% שהביאו אותה ל-879 מסירות. וולוו החמישית רשמה עלייה מרשימה של 32% ביחס למסירות מחצית 15' עם 766 מסירות.
בדרך לשיא מסירות רכב חדש ב- 2016: קיה פיקנטו שוב הרכב הנמכר בישראל
צילום: מנהל
בדרך לשיא מסירות רכב חדש ב- 2016: קיה פיקנטו שוב הרכב הנמכר בישראל
צילום: מנהל