לפני כחצי שנה הכריזה יונדאי על האיוניק – דגם היברידי עצמאי ראשון של החברה, שתפקידו להיות נושא הדגל של יונדאי בכל הקשור לטכנולוגיות הנעה מתקדמות. בהכרזה נחשף מידע טכני חלקי בלבד - ועתה נחשפים שאר הפרטים.
האיוניק, כאמור, הוא דגם היברידי עצמאי ראשון, משמע לא גרסת מנוע לדגם קיים, של יונדאי והוא יוצע עם שלוש יחידות הנעה: היברידית, היברידית נטענת וחשמלית. בשלב זה פורסמו נתוני הגרסה היברידית והחשמלית בלבד, ונתוני ההיברידית-נטענת יחשפו בהמשך.
כפי שפורסם בעבר, מנוע הבנזין בגרסה ההיבירידית יהיה בנפח 1.6 ל', אטמוספרי, שיפיק 105 כ"ס ב-5700 סל"ד ו-15 קג"מ ב-4000 סל"ד. המערכת החשמלית כוללת מנוע המפיק 43.5 כ"ס ו-27 קג"מ וסוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת של 1.56 קילוואט/שעה. ביחד, ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס ו-27 קג"מ. הכח עובר לגלגלים הקדמיים, כמובן, באמצעות תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים.
הגרסה ההיברידית תוצע בשתי תתי-גרסאות, עם הבדלים קלים בביצועים ולא כל כך קלים בצריכת הדלק. אין פירוט מה בדיוק ההבדל בין תתי הגרסאות, מלבד העובדה שאחת נועלת צמיגים במידה 195/65-15, בעוד השניה נועלת צמיגי 225/45-17. הראשונה מאיצה למאה ב-10.8 שניות, פולטת 79 גרם C02 לק"מ וצריכת הדלק הממוצעת שלה היא 29.4 ק"מ לליטר. השניה מאיצה למאה ב-11.1 שניות, פולטת 92 גרם C02 לק"מ וצריכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 25 ק"מ לליטר. המהירות המירבית והמשקל זהים בשני המקרים - 185 קמ"ש ו-1370 ק"ג.
הגרסה החשמלית מתבססת גם היא על סוללת ליתיום-יון פולימר, אבל בקיבולת גדולה בהרבה, כמובן - 28 קילוואט-שעה. הספק המנוע החשמלי הוא 120 כ"ס והמומנט הוא 30.1 קג"מ. בהיבט הביצועים, האיוניק נדרשת ל-9.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש וטווח הנסיעה שלה עומד על 280 ק"מ. המהירות המרבית היא 166 קמ"ש והמשקל הוא 1420 ק"ג.
האיוניק דומה במידותיה למקובל בקטגורית המשפחתיות-סדאן. 447 ס"מ לאורך, 182 ס"מ לרוחב, 145 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 270 ס"מ. בגרסה ההיברידית נפח מיכל הדלק 45 ליטר ונפח תא המטען הוא 443 ליטרים - וגם זה נתון אופייני למשפחתית-סדאן, ומפתיע לטובה ברכב היברידי. בגרסה החשמלית נפח תא המטען מצטמצם ל-350 ליטרים בלבד. מבנה המתלים הוא מק'פרסון מלפנים, ומאחור מתלה רב-חיבורי (בגרסה ההיברידית)/קורת פיתול (בגרסה החשמלית).
ההשוואה המתבקשת היא לפריוס - המכונית היברידית-עצמאית המצליחה והמוכרת ביותר. האיוניק מציעה ביצועים דומים (פריוס - 10.6 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 180 קמ"ש) והמידות דומות. צריכת הדלק פחות טובה (בפריוס - 33 ק"מ לליטר עם הצמיגים הקטנים, במפרט אירופאי), אבל זה אמור להתקזז עם הבדל המחיר - בבריטניה האיוניק תהיה זולה יותר בכ-16% מהפריוס. אם הפרש המחיר הזה ישמר גם בארץ, המשמעות היא מחיר שינוע סביב 125,000 שקלים לאיוניק - זול יותר מהמשפחתית הרגילה של יונדאי, אלנטרה.

שיווקה של האיוניק באירופה יתחיל באוקטובר, ולפי הודעת כלמוביל בעבר, האיוניק תגיע גם אלינו לקראת סוף 2016, ככל הנראה רק בגרסה ההיברידית בשלב הראשון. נקווה שגם בארץ היא תזכה לאחריות המורחבת, כמו באירופה (5 שנים על כלל הרכב, 8 שנים על המערכת החשמלית).