"ברור שרכב הפנאי שלנו חשוב מאוד" מצהיר וורנר אייכהורן, חבר הנהלת סקודה, האחראי למכירות ושיווק ומי שנחשב למספר שניים ביצרן הצ'כי. אייכהורן, שמונה לתפקיד זה בסוף 2012, הוא חבר וותיק בקבוצת פולקסווגן ושימש בשפע תפקידים בכירים, בייחוד באודי. בסקודה הוא מהאחראים לצמיחה העקבית הגדולה שמתרחשת במותג, וכאשר אנחנו מדברים על קודיאק, רכב הפנאי הקרב של סקודה, הוא שמח להסביר שזהו שלב חשוב בהתפתחות המותג.
רוצים לרגש/ ראיון עם אחראי המכירות בסקודה העולמית
צילום: מנהל
ערכים
"אנחנו נמצאים כעת 25 שנים בקבוצת פולקסווגן ופועלים בהשראת הסיסמה 'פשוט חכמה' (Simply Clever). בהשראתה יצרנו את הערכים הברורים שלנו: הרבה חלל בתא-הנוסעים ובתא-המטען, עשייה 'פשוטה וחכמה' ותמורה טובה למחיר. בדרך זאת יצרנו נוכחות גדולה בשוק, ולמכוניות שלנו גם ערכי יד שנייה טובים, כך שאת השלב הזה מיצינו. לפני שנתיים בדקנו מה צריך להיות הצעד הבא והחלטנו ללכת לכיוונים שלא היינו מפורסמים בהם, כמו למשל יותר אמוציה במוצר בעזרת עיצוב מרגש, ואפילו שינויים במסר שלנו כמותג.
"שמרנו על הערכים הישנים והוספנו ריגושים. הצעד הראשון להפגין זאת היה דרך ויז'ן C (מכונית תצוגה מז'נבה 2014; א.ש). דרכה אמרנו לכולם: 'אנחנו אמנם סקודה, אבל יכולים לדבר גם על עיצוב'. ואנשים הגיבו ואמרו: 'סקודה יכולה להיראות יפה'. העברנו זאת לסופרב, הוספנו לה את הטכנולוגיה הכי מודרנית ואנשים התלהבו.
"כעת עם ויז'ן S (קדימון לקודיאק שנחשף בז'נבה 2016; א.ש) הרעיון הוא להעביר את התפיסה לקו ה-SUV. בדומה למה שעשינו בסופרב אנחנו רוצים ללכת למקום חדש, אבל בשילוב עם הערכים המוכרים כמו חלל פנים, וכאן יש מקום לשבעה. הדגם, שיושק רשמית בפריז, ממוקם גם בסביבת מחיר בו לא היינו קודם, אם כי אינו רחוק מזה של הסופרב.
רוצים לרגש/ ראיון עם אחראי המכירות בסקודה העולמית
צילום: מנהל
"זו הולכת להיות מכונית ראשונה שלנו עם תקשורת מובנית, כזו שתוכל לתקשר איתה דרך השלט או הסמארטפון גם מחוץ למכונית, וגם יכולת זאת כוללת את הדרך שלנו. אחריה נראה את המחליף של הייטי שיהיה רכב פנאי קומפקטי. ואז, אם התחום הזה ימשיך לגדול ולהיות חזק כמו שאנו מצפים, נציג רכב פנאי קטן וספורטיבי. נעשה זאת צעד אחד צעד".
עד כמה גדול השיתוף עם סיאט בתחום הפנאי?
"פולקסווגן כקבוצה מתבססת על 12 מותגים אז צריך ונכון לנצל את הידע המשותף. כולם עושים זאת ואנחנו בסקודה מפורסמים באופן בו אנחנו מנצלים את הטכנולוגיה ואז מבדלים את המכונית שלנו. הרי גם הגולף יושבת על אותו בסיס שעליו מתבססת האוקטביה".
רוצים לרגש/ ראיון עם אחראי המכירות בסקודה העולמית
צילום: מנהל
מה למדתם מהייטי?
"הייטי היה הצלחה גדולה עבורנו ולמדנו שהישיבה הגבוהה היא המפתח לכך וכך גם השימושיות והגמישות. גם תחושת הכוח שמעניקות חטיבות הכוח שלו – הדרך בה הוא נוסע – היא נקודת מפתח. הממדים הקומפקטיים היו חשובים להצלחה ולכן נרצה לשמר את המרכיבים הטובים".
איך יעבוד קו הסקאוט עם מבחר הפנאי הגדל?
"המגוון שלנו גדל. היום יש ספורט-ליין בסופרב והוא יגיע לעוד דגמים. גם קו הסקאוט יגדל וישנה גם משפחת מונטה-קרלו. הלקוח יוכל לקחת מה שהוא רוצה מסקודה. קווים כמו 'ספורט' ו'סקאוט' מוסיפים אמוציה למבחר שלנו ולכן הם חשובים".
איך אתם מסתכלים על התחום החשמלי?
"התנופה הכללית כאן גדולה והצעד הראשון לדעתנו יהיה ההיברידי הנטען. אחרי כן יהיה שלב ה'התחברות' של המכוניות ואחרי כן האוטונומיות. אנחנו צריכים למצוא את התזמון הנכון, ובתחום הזה מי שמקדים מדי משלם מחיר יקר. זה אומר שאנחנו צריכים להיות מוכנים עם הכל".
רוצים לרגש/ ראיון עם אחראי המכירות בסקודה העולמית
צילום: מנהל
עם הויז'ן C הצגתם קופה עם ארבע דלתות. מה קרה לרעיון?
"כרגע בראש סולם החשיבות נמצא ה-SUV שיאפשר לנו להיכנס לשווקים חדשים גם בראייה גלובלית, מה שיוביל לבדיקת השווקים החדשים שיהיה כדאי לנו להיכנס אליהם. הדבר הזה הוא כרגע חלק מאסטרטגיית 2025 שמונהגת על-ידי מטיאס מילר (יושב ראש קבוצת פולקסווגן; א.ש). אז נצטרך לסגור את הקצוות שלנו מבפנים ונגיע לתוכנית לעשור הבא".
איך אתם מסתכל על העתיד של סקודה כמותג?
"אנחנו עובדים על התדמית בשני הכיוונים. מצד אחד ישנה מודעות הלקוח לסקודה שגדלה, אבל מצד שני צריך אנחנו צריכים להסביר את עצמנו היטב, מה יש במכוניות שלנו ומה הצידוק הכלכלי לרכישתן. אנחנו רוצים להגדיל את המבחר הקיים וכך גם נוכל להיכנס לתחומים חדשים. הוספנו לערכים המקובלים שלנו עיצוב וטכנולוגיות מתקדמות ואם מסתכלים על הקודיאק שיכול להגיע למחיר של 40,000 אירו, הוא כבר נוגע בפרמיום – וגם זה כיוון".
רוצים לרגש/ ראיון עם אחראי המכירות בסקודה העולמית
צילום: מנהל