קטגוריה: פנאי פרימיום
 
מתחרים בולטים: מיני קאנטרימן, ב.מ.וו X1, מרצדס GLA
 
מחיר: כ-200,000 שקלים
 
 
כאשר תחום הפנאי כובש כל חלקה בעולם הרכב זו הייתה רק שאלה של זמן עד שאחד מבין יצרני היוקרה הגדולים יציג קרוסאובר קטן מהקו המקובל. הרי תחום הפנאי מחזיק בנתח הולך וגדל מסך המכירות שלהם, וכרגע המתחרה היחיד באזור הקטן הוא המיני קאנטרימן.
 
אודי הרימה את הכפפה ובז'נבה 2016 חשפה קרוסאובר חדש וקטן יותר מה-Q3. אבל בעוד כולם ציפו לאח מוגבה ל-A1, היא בחרה בספרה 2, וביססה אותו על ה-A3... הוא מבוסס על הגרסה הקצרה של ה-MQB, עם בסיס הגלגלים של 260 ס"מ, אבל עדיין לא ממש קטן. זה רומז שהדור הבא של ה-Q3 הוותיק יגדל – ומשאיר מקום ל-Q2.
 
אודי Q2 - חוות דעת (השקה)
צילום: מנהל 

נראות
באודי הלכו על מראה צעיר יותר מבעבר, עם הפרדה ברורה יותר בין מאפייני העיצוב של סדרות ה-Q וה-A, במיוחד בחזית.
הפרופורציות מייצרות רושם דינאמי יותר מה-Q3 בזכות סרחי עודף קצרים. הזיהוי כאודי עדיין מידי, אבל ירידה לפרטים תגלה קווי דופן מגולפים באופן בוטה מהמקובל במותג. גם הקורה האחורית הצבעונית מאוד בולטת, וכך גם יחידות התאורה שממשיכות במשחקי הלד החביבים על אודי. ה-Q2 לא בחר בדרך האסטטיקה המעודנת, אלא בצבעוניות בולטת.

פנים הרכב
כניסה לתא הנוסעים חושפת מראה דומה מאוד לזה שפגשנו ב-A3, עם פתחי אוורור עגולים ונאים ומערכי מידע ותפעול מוכרים. הצבעוניות הצעירה ממשיכה גם פנימה, עם שימוש בחומרים צבעוניים שניתנים להתאמה אישית (כמובן). בנוסף, חבילת התאורה כוללת הקרנת צבעים על חלקים שונים בקונסולה ועל פס הקישוט שמעל תא הכפפות. נחמד.
 
לגרסאות העשירות גם תצוגה עילית ומחוונים מוקרנים עם מספר אופציות תצוגה. מערך הניווט יכול למשל לתפוס את עיקר שטח התצוגה, ולהקרין גם צילומי לווין של גוגל.
 
אודי Q2 - חוות דעת (השקה)
צילום: מנהל
 
המושבים הצבעוניים נאים ונוחים ותנוחת הנהיגה גבוהה. מאחור המרחב קטן במעט מזה שב-Q3, אבל בזכות הישיבה הזקופה עומד ברמה של מכוניות קומפקטיות. וכמקובל נוסע שלישי יתקשה להידחק למושב האחורי בגלל בליטת העברת הכח (שקיימת בכפולות ההנעה). גם תא המטען עם הרצפה הכפולה גדול למדי וברמת ה-Q3.

נוחות
כיול המתלים ב-Q2 משאיר רושם ראשוני קשיח, אבל על הכבישים השוויצרים הציג הרכב נוחות טובה מחוץ לעיר. באזורים עירוניים השיבושים מורגשים יותר, אך עדיין לא באופן מוגזם. עם זאת רעשי הכביש בולטים מדי, וכך במובן מסוים גם הרוח.

התנהגות ובטיחות
גם בתחום ההתנהגות רצו באודי להקנות לרכב תחושה צעירה ודינאמית. לכן הם בחרו בהגה מהיר מאוד עם יחס משתנה (עד 2 סיבובים מנעילה לנעילה). יחסית להגאים כאלה הפעולה מדויקת, גם אם התחושה עדיין מעט מלאכותית. הגרסאות הבכירות צוידו במערך בחירת מצבי ניהוג עם אפשרות לשלוט בקשיחות המתלים. וכאן, במצב הדינאמי, קיבל ההגה משקל נכון יותר.
 
ל-Q2 אחיזה טובה והתנהגות נאותה. הוא אינו דרמטי או מגיב באופן מהנה להעברות משקל, אבל יודע לשמור היטב על קו הפניה, לשנות כיוון בזריזות ולא לאבד את הראש בתנאים מורכבים. התנהגות אודי קלאסית.
 
אודי Q2 - חוות דעת (השקה)
צילום: מנהל
 
ה-Q2 הגיע להשקה עם שפע אבזור בטיחותי, שכלל מערכות בלימה אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית יחד עם התרעות על רכב בשטח מת, תנועה צולבת מאחור, ותיקון סטייה מהנתיב (שיוצר פידבק קצת מעצבן בהגה).

מנוע וביצועים
הגרסה החשובה לארץ היא זו המצוידת במנוע ה-1.4 ל' 150 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. התוצאה, כרגיל בקבוצת פולקסווגן, מאוד אפקטיבית עם האצה טובה מהמקום (8.5 ש' למאה קמ"ש) ויכולת לטפס למהירויות גבוהות. פעולתה בסך הכל נעימה ובהשקה קיבלנו צריכת דלק טובה – גם בזכות ניתוק שני צילינדרים בשיוט.
 
להשקה הגיעה גם גרסת 1.0 ל' 116 כ"ס, שהוגדרה כטרום ייצור התייצבה רק עם תיבה ידנית. הביצועים סבירים והמנוע מלא אופי, אך השילוב עם תיבה ידנית מדגיש את העובדה שהמנוע אנמי בסל"ד נמוך. עם תיבה אוטומטית זה יהיה פחות מורגש. לא ברור גם אם כל הלקוחות יאהבו את הצליל הספורטיבי אך הנוכח שהמנוע הקטן מייצר.
 
אודי Q2 - חוות דעת (השקה)
צילום: מנהל 

סיכום
לאודי ניסיון רב בתחום הפנאי היוקרתי, וזה בולט ב-Q2. באופן ברור הם ניסו להעניק לרכב אופי ומראה צעיר משאר קו ה-Q, והתוצאה היא רכב שמרגיש עכשווי ומודרני מה-Q3 אבל בפירוש לא קטן מדי. עם תג מחיר זול משל אחיו הגדול, הוא בוודאי ינגוס במכירות ה-Q3, אבל גם יוסיף מכירות רבות למותג.
 
די ברור שכרגע יש לאודי כלי מוצלח בידיים, והשאלה החשובה תהיה המחיר. ה-Q2 לא באמת קטן, אך נתפש כפונה לצד הזול יותר של שוק היוקרה, ולכן נוצרת ציפייה לפער מחיר משמעותי לעומת ה-Q3. היבואן מציין כרגע יעד של "לא יותר מ-200,000 שקלים" לגרסת ה-1.4 ל'.  אבל אם יצליח לרדת מהרף הזה באופן משמעותי, ה-Q2 יכול להפוך ל"דבר הבא", ולמשוך את קהל קוני הקומפקטיות היוקרתיות.
 
אודי Q2 - חוות דעת (השקה)
צילום: מנהל