כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, מתחילה בימים אלו בשיווק מרצדס GLS – המהדורה המעודכנת של מרצדס GL המוכר. השינויים שעבר הדגם החדש הם עיצובים ומכאניים – במטרה ליישר קו עם המקובל בדור האחרון של דגמי מרצדס. מבחוץ עודכנו יחידות התאורה מלפנים ומאחור, והפגושים עברו עיצוב מחדש. מבפנים עוצבה הקונסולה המרכזית מחדש והתווסף ממשק ההפעלה החדש של היצרן, המבוסס בין השאר על מסך מגע בגודל "8 ופקד 'טאץ'-פד' בין המושבים. כמו כן, טוענים במרצדס לאיכות חומרים משופרת.
מרצדס GLS בישראל – מ-690,000 שקלים
צילום: מנהל
בצד המכאני, חוזקו גרסאות הבנזין הבכירות – GLS500 ו-GLS63 AMG – ב-20 כ"ס וב-28 כ"ס בהתאמה, לכדי 455 כ"ס ב-GLS500 ו-585 כ"ס GLS63 AMG; נתוני ההספק של גרסת הבנזין הבסיסית (GLS400, עם 333 כ"ס) וגרסת הדיזל (GLS350D, עם 258 כ"ס) נותרו כבעבר. כל הגרסאות, מלבד ה-AMG, קיבלו תיבת הילוכים חדשה - אוטומטית 9 הילוכים, במקום 7 הילוכים בעבר. נרשם שיפור הן במיאוץ ל-100 קמ"ש (0.1 שנייה פחות בכל הגרסאות, 0.3 שניות ב-63) והן בצריכת הדלק, שהשתפרה בשיעור של עד 22%. מתלי האוויר – הסטנדרטיים – הם כעת מדור חדש, והם אמורים להציע נוחות נסיעה, כמו גם ריסון תנודות מרכב, עדיפים על פני אלו ששירתו את ה-GL.
מרצדס GLS בישראל – מ-690,000 שקלים
צילום: מנהל
בישראל יוצע ה-GLS בשלוש רמות גימור (לעומת שתיים בעבר) – 'אקסקלוסיב', 'פרמיום' ו-AMG – כאשר כל אחת מאלו זמינה בכל אחת מגרסאות המנוע של ה-GLS. רשימת האבזור, כצפוי, עשירה למדי וכוללת בקרת אקלים תלת-אזורית, מראות צד מתכהות נגד סינוור, כניסה והנעה ללא מפתח, חניה אוטומטית ודלת תא מטען חשמלית. מבחינה בטיחותית, ישנה מערכת ניטור שטחים מתים, בלמים אדפטיביים, תאורת דרך LED אדפטיבית (פנייה עם ההגה, אור גבוה אוטומטי) והתרעה על סכנת התנגשות.
ההבדלים בין רמות הגימור הם במידות הצמיגים ("19 בבסיס, "21 ב-AMG), כאשר רמת הגימור AMG מקבלת גם סט פגושים וחצאיות מבחוץ, לצד מושבים משופרים (ריפוד שונה, זיכרונות) מבפנים. מבחינה בטיחותית, רמות הגימור פרימיום ו-AMG מגיעות עם מערך צילום היקפי ובקרת שיוט אקטיבית. כמו כן, יצוין כי חבילת שטח מוצעת – כאופציה – רק ברמות הגימור 'פרמיום' ו-AMG, וזו כוללת תיבת העברה עם הילוך כח, דיפרנציאל מרכזי ננעל, מיגון גחון ומצב ייעודי לשטח למערכת קפיצי האוויר.
מרצדס GLS בישראל – מ-690,000 שקלים
צילום: מנהל
המחירים נותרו דומים לשל ה-GL, כאשר חלק מהגרסאות התייקרו (בגרסת ה-400 ובדיזל) וחלק מהגרסאות הוזלו (בגרסאות הבנזין החזקות, ב-500 וב-63):
GLS350d – מ-690,000 שקלים
GLS400 – מ-690,000 שקלים
GLS500 – מ-835,000 שקלים
GLS63 AMG – מ-1,150,000 שקלים
מרצדס GLS בישראל – מ-690,000 שקלים
צילום: מנהל