ניסאן, שהיא אחת מנותנות החסות העיקריות לאולימפיאדה, בחרה לנצל את העובדה שעיני כל העולם מופנות לריו כדי להציג שם רכב קונספט מעניין, גם אם לא ממש כזה המיועד לייצור. הרכב נקרא בלייד גליידר (BladeGlider) ואם זה נשמע לכם מוכר, זה רק אומר שהזיכרון שלכם במצב טוב.
ניסאן בלייד גליידר קונספט
צילום: מנהל

הקונספט הוא למעשה ממשיך דרכו של הקונספט הקודם שהוצג בתערוכת טוקיו אי-אז בשנת 2013. לאבטיפוס ההוא, קראו בדיוק כמו לזה הנוכחי - בלייד גליידר (גלשן להב, בתרגום חופשי). הבלייד גליידר מזכיר בתצורתו את מכוניות המרוץ של המותג שהתחרו בלה-מאן בשנים האחרונות: דלתא ווינג (DeltaWing) בשנת 2013 ו-ZEOD RC בשנת 2014. הסיבה לעיצוב הלא שגרתי הזה הוא היכולת להשיג שילוב בין מקדם גרר נמוך וכח הצמדה גבוה, כך ניסאן.
ניסאן בלייד גליידר קונספט
צילום: מנהל

תא הנוסעים בבלייד גליידר מאפשר הובלת שלושה אנשים בתצורת הושבה שמזכירה את ה-F1 המיתולוגית של מקלארן: הנהג ממוקם מלפנים במרכז וצמד הנוסעים מאחוריו ולצדדים. למרות בסיס גלגלים ארוך מאוד, 280 ס"מ, המקביל לזה של משפחתית-גדולה מודרנית, מהתמונות נראה שהמרחב לנוסעים מצומצם למדי.
ניסאן בלייד גליידר קונספט
צילום: מנהל

יחידת הכוח החשמלית מפיקה 268 כ"ס ו-72(!) קג"מ, הוסיפו לזה משקל עצמי של 1300 ק"ג וקיבלתם יחס הספק-משקל מרשים של 4.85 כ"ס לכל ק"ג. יחס שמנפק תאוצה זריזה של חמש שניות מעמידה למאה קמ"ש. המהירות המרבית, כמקובל בכלים חשמליים, צנועה יחסית להספק - 190 קמ"ש.
ניסאן בלייד גליידר קונספט
צילום: מנהל

נשיא ומנכ"ל ניסאן מוטורס, קארל גוהן, אומר כי מכונית זו תפנה לחובבי הרכב, אבל אנחנו, כאמור, קצת סקפטיים לגבי הסיכוי של גלשן הלהב להגיע לכביש הציבורי. בינתיים, אפשר להנות מהסרטון: