אם עדיין לא שמעתם על חברת אטיאבה (Atieva), הגיע הזמן שתכירו. החברה הוקמה על ידי מספר מנהלים שעבדו בטסלה והחליטו להקים חברה משלהם, שתעסוק בתחום ההנעה החשמלית, כמה מפתיע. מאחורי החברה הקטנה (פחות מ-15 עובדים) עומדים משקיעים מיפן (Mitsui) ומסין (ביניהם איל ההון Yueting Jia).
אם הכל ילך כמתוכנן, אטיאבה תחל לשווק מכונית סדאן חשמלית כבר בעוד שנתיים. בינתיים, הם בודקים את יחידת ההנעה של אותה מכונית עתידית על ידי הסבה של מסחרית – מרצדס ויטו – להנעה בחשמל. אה... כן, ויש לוויטו שלהם כ-900 כ"ס. מה עוד אנחנו יודעים על המסחרית החשמלית? החברה קוראת לה עדנה (EDNA), יש לה הנעה כפולה, היא מאיצה מעמידה ל-96 קמ"ש בתוך 2.94 שניות ומסיימת את המיאוץ ל-400 מטר ב-11.3 שניות.
בשביל להראות עד כמה הם רציניים, הם ביצעו תחרות דראג, בדיוק כמו שעושה היצרנית אותה נטשו – טסלה. התוצאה? סרטונים, ביניהם ניתן לראות פרארי קליפורניה, ב.מ.וו i8, דודג' וייפר ו... טסלה מול מסחרית לבנה תמימה למראה. צפו בתוצאה, ורק נציין לסיום שהחברה טוענת שגם ל'עדנה' יש הרבה יותר מה להציע מאשר תאוצה בקו ישר.

אז איך נראית ויטו עם 900 כ"ס על המסלול?

מול דודג' וייפר וב.מ.וו i8:


מול פרארי קליפורניה וטסלה: