החודשים האחרונים שופעים חידושים בתחום אופנועי השטח, כאשר גם קטמ, גם ימאהה ועכשיו גם הונדה מציגות אופנועים חדשים לחלוטין, ולא עוד עדכון. במקרה של ה-CRF450 מדובר בחידוש היסודי הראשון מזה שמונה שנים.
בעצם לא מדובר באופנוע אחד, אלא בשניים - CRF450R הוא אופנוע המוטוקרוס, וה-CRF450RX הוא אופנוע האנדורו המבוסס עליו. שניהם מקבלים מנוע חדש וחזק יותר (ב-11% במוטוקרוס, משמע סביב 60 כ"ס. בגרסת האנדורו הוא יפיק 53 כ"ס), שלדה חדשה עם זווית מזלג שונה וזרוע אחורית קצרה יותר. כל אלו, יחד עם הורדת מרכז הכובד (ב-2.7 מ"מ. ברצינות) מבטיחים לדברי הונדה הורדת כח יעילה יותר מבעבר יחד עם יכולת פניה משופרת.
המתלים הם תוצרת showa, כאשר המזלג הקדמי (הפוך, בקוטר 49 מ"מ, 305 מ"מ מהלך) הוא פיתוח של המזלג ששימש את קבוצת המירוצים של הונדה באליפות המוטוקרוס היפנית.
אחרי שמונה שנים - הונדה CRF450 חדש
צילום: מנהל
CRF450RX
בין השינויים שעברה גרסת האנדורו כדי להתאימה לאופי השימוש השונה - גלגל אחורי בקוטר "18 במקום "19, יחס העברה סופי קצר יותר (13:50 לעומת 13:49), ניהול מנוע שונה (עם אפשרות לבחור בין שלושה מצבים קבועים מראש) ומתלים מרוככים, הן מבחינת הקפיצים והן מבחינת השיכוך. כמו כן בגרסת ה-X סטרטר חשמלי הוא סטנדרט (אופציה במוטוקרוס) ומיכל דלק מפלסטיק בנפח 8.5 ל' החליף את מיכל הדלק העשוי טיטניום (6 ל') שבגרסת המוטוקרוס. השינויים גררו גם הבדל במשקל - 106 ק"ג במוטוקרוס, 118 ק"ג בגרסת האנדורו.
חברת 'מאיר', יבואנית אופנועי הונדה לישראל, הודיעה כי שני הדגמים יגיעו ביבוא סדיר לישראל החל מדצמבר, כאשר גרסת האנדורו תוצע גם עם מספר צהוב, ומבטיחה מחיר אטרקטיבי.

אחרי שמונה שנים - הונדה CRF450 חדש
צילום: מנהל
CRF450R