סאנגיונג רקסטון - מבחן דרכים (2.2 ל', אוט', 4x4) - אוטו

סאנגיונג רקסטון - מבחן דרכים (2.2 ל', אוט', 4x4)

הרקסטון עובר - שוב - עדכון ביחידת ההנעה. והפעם: עוד סוסים ועוד הילוכים

אחרי הרבה שנים עם מנוע ה–2.7 ליטר, קיבל הרקסטון ב–2014 מנוע 2.0 ליטר עם 155 כ"ס. למרות ההספק הצנוע, הביצועים היו לא רעים - במבחן שלנו (גיליון 337) הוא האיץ כתף אל כתף עם לנד–קרוזר 3.0 ליטר. ובכל זאת, המנוע הקטן לא שרד הרבה זמן מתחת לתא המנוע של רכב השטח הוותיק של סאנגיונג, וממש עכשיו הוא הוחלף שוב. הפעם השינוי עמוק יותר, וגם תיבת ההילוכים הוותיקה מוחלפת. שינוי שבהחלט מצדיק סיבוב ארוך בכביש ובשטח.
נתונים ושינויים תחילה
ראשית, למספרים - המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר, ומגיע ממרצדס. ההספק עומד על 178 כ"ס והמומנט על 40.8 קג"מ (מ–1400 סל"ד). זה שיפור של 23 סוסים וכ–4 קג"מ; שיפור נחמד, אבל לא דרסטי. תיבת ההילוכים מגיעה גם היא ממרצדס - זו ה–7G טרוניק שהייתה עד לא מזמן סוס העבודה העיקרי של מרצדס, והיא מציעה שני הילוכים יותר מאשר התיבה המוחלפת.
התוצאה של כל התוספות הללו: שיפור של יותר מ–3.5 שניות בזמן התאוצה הרשמי ל–100 קמ"ש, עם נתון של 9.9 שניות(!) בלבד. בהחלט נאה. יש גם הבדלים בגלגלים ("18 במקום "16) ועוד זוטות פחות חשובות.
ועכשיו למציאות. השיפור בביצועים מורגש, אבל לא דרמטי כמו שעולה מההבדל בנתון התאוצה הרשמי. עם זאת, קל לשמור על קצב התנועה גם עם אוטו עמוס ובעלייה, והשיוט נינוח מאוד בזכות יחס ההעברה הארוך של ההילוך השביעי - בקושי 1500 סל"ד ב–100 קמ"ש. מצד שני, נתקלתי ביותר רעשי רוח מהזכור לי בדור הקודם, כאשר מעל 110 קמ"ש מתקבל רעש מערבולתי בעוצמה מפריעה.
בשטח ריבוי ההילוכים ותוספת המומנט מסייעים לקבל כוח עדיף כמעט בכל מצב. הדבר בולט במיוחד במהירות זחילה, בזכות הילוך ראשון קצר יותר. אבל מה שבולט גם כן הוא שמערכת המשיכה המעודכנת הרבה פחות יעילה מזו שהחליפה - ופשוט לא הצליחה להתגבר על שילוב של הצלבות וטיפוס. למען האמת, נראה שהיא אפילו לא ניסתה - מה שמעלה שאלה לגבי תקינות המערכת ברכב המבחן.
ונראה שגם כיול המתלים שונה, וברקסטון המעודכן הוא מעט קשיח יותר, סופג קצת פחות ביעילות שיבושים עירוניים או אבנים שתולות. ועדיין, מדובר ברכב נוח למדי ביחס למקובל בקטגוריה, עם שילוב טוב בין ספיגה לריסון.
נושא שהיה אמור להרוויח מיחידת ההנעה החדשה הוא תחום צריכת הדלק, אולם בסוף יום מבחן ארוך מאוד, אחרי כמעט 700 ק"מ של כבישים מהירים, פקקים ושטח, התקבלה צריכת דלק של כ–11 ק"מ לליטר. נתון טוב בפני עצמו, אבל לא ממש שונה ממה שקיבלנו בגרסת ה–2.0 ל' (אם כי במזג אוויר קריר בהרבה, יש לציין). כך שגם אם יש שיפור בצריכת הדלק, הוא כנראה לא גדול.
ומה לגבי תא הנוסעים? טוב תודה - בדיוק כמו שהיה, או לפחות ממש דומה. אין על מה לדווח.
פסקת סיום
אז מה היה לנו? עוד סוסים ועוד הילוכים, ששיפרו קצת את הביצועים ואולי גם את צריכת הדלק. כיול מעט קשיח יותר למתלים ומערכת בקרת משיכה שעובדת הרבה פחות טוב. ומחיר שלא השתנה.
בקיצור, עבור מי שמחפש רכב שטח אמיתי במחיר צנוע יחסית - הרקסטון הוא עדיין תמורה טובה לכסף, ובעיקר חסר מתחרים ישירים.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות