חודשים ספורים אחרי שוולוו החלה לשווק בישראל את T8, הגרסה ההיברידית-נטענת של XC90, הוכרזה כאן רמת הגימור המפוארת במיוחד שלה, אקסלנס.
פאר מהסוג ההוא
רמת הגימור אקסלנס מייקרת את XC90 T8 ב-100,000 שקלים, ומביאה את תג המחיר ל-689,000 שקלים. על-מנת למקסם את אווירת הפאר בכלל ולטובת רוכשי רכב הנעזרים בנהג פרטי בפרט, ביטלה וולוו את שורת המושבים השלישית, והחליפה את הספסל במרכז בשני מושבים נפרדים. שני מושבים כאלה במקום שתי שורות ספסלים מקנים מרחב פנים גדול בהרבה לנוסעים, הם גדולים במיוחד וכוללים כיוון חשמלי, עיסוי, חימום וקירור. התוצאה דומה למקובל בדגמי פאר.
וולוו XC90 אקסלנס – מעתה בישראל
צילום: מנהל
לרשות הנוסעים מאחור יעמדו גם מגשים שנשלפים מתוך קונסולה מרכזית וצג מגע שמאפשר שליטה במצבי העיסוי, ודרגת הקור במקרר ובמחזיקי כוסות הקריסטל הייעודיים. מעמדים לטאבלטים נמצאים בחלק האחורי של המושבים הקדמיים. בנוסף, שדרגה וולוו גם את מערכת השמע של B&W והוסיפה רמקול. אגב קריסטל, גם בבורר ההילוכים חומר נחשב זה.
חומרי הריפוד והדיפון שודרגו אף הם, וכוללים עור נאפה ועץ. וולוו מדווחת על השקעה בבידוד הרעשים באמצעות מחיצה העשויה בבסיסה פלדה ובהמשכה זכוכית וממוקמת בין חלל הנוסעים לחלל המטען. בנוסף, הורכבו באקסלנס צמיגים מיוחדים המצטיינים ברמת רעש נמוכה. ברכב מותקן גם מתקן ללכידת חלקיקי אבק ועשן. מבחוץ, נבדלת האקסלנס מה-T8 הרגיל בחצאיות, במסגרות בוהקות לשמשות ובעיקר בחישוקי "21 בולטים במיוחד.
וולוו XC90 אקסלנס – מעתה בישראל
צילום: מנהל
מהיותה T8, גם לאקסלנס מערכת היברידית נטענת, המשלבת מנוע 2.0 ליטר עם מגדש-טורבו ומגדש-על המייצר 320 כ"ס ומנוע חשמלי המנפק 87 כ"ס, להספק כולל של 407 כ"ס. כזכור, יש לדגם זה גם יכולת ניהוג אוטונומית למחצה.
גרסה זו אמורה להתחרות ברכבי הפנאי של פורשה וריינג' רובר כמו-גם ברמות הגימור הגבוהות ביותר של רכבי הפנאי הגדולים של אודי, ב.מ.וו ומרצדס.