ימים ספורים בלבד אחרי ההצהרה הרשמית על כך שתוצג קיה ריו חדשה, חושף היצרן הקוריאני את הדור החדש של הסופרמיני שלו. זהו דור רביעי לדגם, שיוצג חמש וחצי שנים לאחר הצגת הדור הקודם, והוא חדש לחלוטין – עיצובית ומכאנית.
קיה ריו החדשה – כל הפרטים, כמעט
צילום: מנהל
השינוי בעיצוב החיצוני בולט – יחד עם קשר ברור לדגם הקודם, וקשר משפחתי ברור ל-i20. אלמנטים רבים הפכו לרבועים יותר (יחידות תאורה, פגושים מלפנים ומאחור) וקורה C ניצבת בזווית אנכית יותר. התוצאה היא מראה שהוא בעיקר מוצק. מודרני אך שמרני.
המידות החיצוניות כמעט ולא השתנו לעומת הדגם הקודם – הריו החדשה ארוכה ב-1.5 ס"מ מקודמתה (כעת 406.5 ס"מ), רחבה ב-0.5 ס"מ (כעת 172.5 ס"מ), נמוכה ב-0.5 ס"מ (כעת 145 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים ארוך ב-1 ס"מ (258 ס"מ). על אף שהשינויים המספריים מינוריים לעומת הדגם היוצא, קיה מבטיחה כי מדובר ברצפה חדשה, אותה היא חולקת עם יונדאי i20 הנוכחית.
תא הנוסעים מציג שינוי גדול יותר מאשר העיצוב החיצוני. העיצוב פחות עמוס משל הדגם הקודם, עם פחות כפתורים וצג מגע גדול הבולט בראש הקונסולה המרכזית. המסך, המזדקר מן הקונסולה כאילו היה טאבלט שהונח שם, שולט במערכות הניווט, התקשורת והשמע. יחד עם זאת, ניתן להבחין באי-אלו חלקים בתא הנוסעים, המוכרים מהדגם הנוכחי (פקדי מיזוג האוויר הייחודיים, הידיות לפתיחת הדלתות ומתגי החלונות, למשל).
קיה ריו החדשה – כל הפרטים, כמעט
צילום: מנהל
על יחידות ההנעה, קיה איננה מפרטת בשלב זה. על פי ההערכות – הנשענות בין השאר על יחידות ההנעה המשרתות את האחות מבית – המנועים ותיבות ההילוכים צפויים להיות זהים לאלו המשרתים את הדור הנוכחי. המשמעות היא שימוש במנועי בנזין אטמוספריים בנפחי 1.2-1.4 ליטר וטורבו דיזל בנפחי 1.1-1.4 ליטר, לצד תיבת הילוכים אוטומטית (ארבעה הילוכים) או ידנית (חמישה הילוכים). יחד עם זאת, בהמשך תקבל הריו גם את מנוע הטורבו-בנזין שלוש בוכנות בנפח 1.0 ליטר, שהיא הציגה בעבר, המציע 100-120 כ"ס. ויש שמועות אפילו על גרסת GT חמימה. בנוגע לתיבות ההילוכים, אפשר לקוות שקיה תחליט להתקין בגרסאות האוטומטיות את אחת מהתיבות הדו-מצמדיות שלה (שישה או שבעה הילוכים).
מעבר ליחידות ההנעה, בשלב זה חסר מידע גם על מערכות הבטיחות המתקדמות – מלבד אמירה כללית כי "תוצע חבילת בטיחות מובילת קטגוריה". המידע המלא על קיה ריו החדשה ייחשף בסוף החודש, עם פתיחת תערוכת פריז.
קיה ריו החדשה – כל הפרטים, כמעט
צילום: מנהל