מובילי נוסעים גדולים הפכו לדבר נדיר בארץ. חוץ מהרודיוס של סאנגיונג מיובאים ארצה עוד שני כלים כאלו בלבד - קרייזלר וויאג'ר וקיה קרניבל. אלא שבניגוד לשני אלו, הרודיוס מוצע עם מנוע דיזל. ומנוע הדיזל הוא הסיבה העיקרית להתכנסותנו היום - הוא, ותיבת ההילוכים הצמודה אליו. כמו ברקסטון, החליף מנוע 2.2 ליטר, 178 כ"ס, את מנוע ה–2.0 ל' 155 כ"ס, ותיבה עם שבעה הילוכים החליפה את זו שהיו לה חמישה הילוכים; המנוע והתיבה, אגב, מבית מרצדס.
השאר, פחות או יותר, זהה - מלבד גלגל ההגה שהוחלף באחד בעל מראה מודרני, עניין שמשפר רבות את התחושה בעמדת הנהג, שהיתה נקודת תורפה לפני כן ועכשיו היא סבירה. יש עוד כמה שינויים מינוריים, אבל כאלו שידרשו השוואה של צד אל צד לדגם הקודם כדי לשים אליהם לב.
המשמעות היא שעדיין מדובר במוביל נוסעים שיסיע שבעה מבוגרים בנוחות; שסידור המושבים עדיין יוצא דופן עם מבנה 2–2–3; שמבנה דלתות הצד, שאינן דלתות הזזה, עדיין יוצא דופן; שתא המטען עדיין גדול מספיק להכיל ציוד קמפינג משפחתי ליומיים (אם כי קצת בלחץ); שהשורה השלישית עדיין מתקפלת כיחידה אחת, מה שמגביל את גמישות חלוקת המרחב בין נוסעים למטען; שהמתלים עדיין קצת רכים מדי, ועדיין לא מתמודדים טוב עם בורות במהירות עירונית, ושהמזגן (בקרת אקלים לא מפוצלת, אבל עם מפוח נפרד לחלק האחורי) עדיין חזק מאוד.
סאנגיונג רודיוס - מבחן דרכים (2.2 ל' דיזל, אוטו')
צילום: מנהל
ואיך באים השינויים לידי ביטוי בביצוע? הביצועים טובים יותר, כמובן, אבל האמת היא שלא בפער גדול מאוד. ה"משיכה" בריאה בכל מהירות, ויש מספיק כוח להתמודד עם עקיפות או כדי לשמור על קצב ראוי בכבישים הרריים, גם כאשר הרכב עמוס, ורק לעיתים נדירות יידרש המנוע לטפס לסל"ד גבוה. באופן כללי מדובר ביחידת הנעה שקטה וחלקה למדי, עם גרגור דיזל קל ומרוחק. אולם בהאצה נשמע צרצור מכאני לא נעים מצד ימין של תא המנוע, כאילו משאבה כלשהי עובדת שם קשה למחייתה.
צריכת הדלק נשארה דומה למה שהייתה עם יחידת ההנעה הקודמת, עד כמה שאפשר לקבוע במבחן שאינו השוואתי. בנסיעה שרובה עירונית קיבלנו 8 ק"מ לליטר, ובסך המבחן, עם הרבה קילומטרים פקוקים ורכב עמוס, קיבלנו צריכת דלק של 10 ק"מ לליטר.
לסיכום - הרודיוס פחות מודרני וקצת פחות מרווח מהקרניבל, לדוגמא, וגם הביצועים קצת פחות נמרצים, אבל מצד שני מציע יתרון משמעותי בגזרת צריכת הדלק. כך שאם אתם מכסים הרבה קילומטרים בשנה, ויכולים להתפשר קצת בגזרת האבזור ועיצוב סביבת תא הנהג, שווה בהחלט לשקול את הרודיוס של סאנגיונג.