ניסאן ישראל מתחילה בשיווק הסנטרה, המכונית המשפחתית שלה שנמכרת בארצות הברית ומתחרה שם בטויוטה קורולה וביונדאי אלנטרה. מכונית זו הייתה אמורה להגיע אלינו לפני שנה, מעט אחרי האלמרה כדי להשלים קו משפחתי חדש בניסאן. אבל הייבוא התעכב, ובינתיים זכתה המכונית למתיחת פנים בסוף שנה שעברה.
מדובר בתוספת חשובה לניסאן שנעדרת כבר מספר שנים מהתחום המשפחתי החשוב בארץ. חלק מהסיבה לעיכוב הייתה כנראה גם השקת גרסה מחודשת לסנטרה בסוף השנה שעברה. זו עברה שינויי עיצוב כדי לעמוד בקו החדש של ניסאן (בדומה לאלטימה ולמקסימה).
סוף סוף ניסאן סנטרה
צילום: מנהל
נא להכיר
הסנטרה עונה למידות המקובלות בתחום כרגע. היא נשענת על בסיס גלגלים נאה של 270 ס"מ, אורכה 463.5 ס"מ, רוחבה 176 ס"מ והיא מציעה תא מטען גדול למדי (430 ליטר). כמו בארצות הברית, גם אצלנו תוצע הסנטרה עם מנוע 1.8 ליטר שמייצר 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה שמכונה Xטרוניק שאמורה, לפי ניסאן, לבצע דימוי החלפת הילוכים. צריכת הדלק הממוצעת (נתון מעבדה רשמי) עומדת על 14.7 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 13.
בשווקים מסוימים, כמו רוסיה, מוצעת המכונית גם עם מנוע 1.6 ליטר ומעניין יהיה לראות האם יחולו התפתחויות לכיוון זה גם בצד המקומי.
סוף סוף ניסאן סנטרה
צילום: מנהל

והאבזור?
הסנטרה מגיעה אלינו ברמת אבזור אחת, SR, שהינה גבוהה למדי. האבזור עשיר וכולל חישוקי 17" קלים, מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם מסך מגע צבעוני (ממשק אנדרואיד), אפליקציית ניווט וויז, מצלמה אחורית, בלוטות' וגם בקרת שיוט ומפתח חכם. בצד הבטיחות הרשימה כבר פחות מרשימה עם מוביל-איי בהתקנה מקומית, ולא יותר כפי שמקובל בקטגוריה בזמן האחרון.
המחיר נמצא בגזרת התחרות מול שאר המשפחתיות עם 130,000 שקלים.
כל זה אומר שלראשונה אחרי שנים, תוכל ניסאן להתחרות בזירה המשפחתית המקומית עם מכונית שמתאימה לפלח.
סוף סוף ניסאן סנטרה
צילום: מנהל