יונדאי חשפה אתמול (יום רביעי) את הדור החדש והשלישי של ה-i30, חמש שנים לאחר הצגתו של הדגם הנוכחי. הדגם החדש למשפחתית האירופאית של יונדאי מתבסס על אותה רצפה כמו קודמו, ואורך בסיס הגלגלים נשאר זהה, 265 ס"מ. האורך גדל ב-4 ס"מ ל-434 ס"מ, לרוחב התווספו עוד 1.5 ס"מ ל-179.5 ס"מ ואילו הגובה הונמך ב-1.5 ס"מ, ל-145.5 ס"מ. נפח תא המטען גדל ב-15 ליטר, ל-395 ליטר (1300 ליטר עם מושבים מושטחים).
יונדאי i30 החדשה – לקהל רחב יותר
צילום: מנהל
פיטר שרייר נשיא יונדאי לעיצוב, אמר כי "כדי ליצור רכב לכל אחד, התמקדנו במגוון רחב של אנשים שונים" והעיצוב מבוסס על "גישה יותר בוגרת". בפועל, הפסים הבוהקים בשבכה אינם ורשת שחורה מובלטת בחזית הרכב. החזית החדשה, כך יונדאי, תוביל את כל דגמי המותג הבאים. מכסה המנוע הושטח ואיבד את הקווים המחודדים שהיו בדגם הפורש, ובצדי הרכב הקווים המחודדים ישרים ומודגשים הרבה פחות. גם מאחור העיצוב שונה, אך כאן הוא "מורכב" יותר ביחס לחזית ולצדי הרכב.
סביבת הנהג ב-i30 חדשה אף היא, והשינוי גדול: הקונסולה המרכזית המאוד מודגשת, כולל שני פסי הגובה הבוהקים, הוחלפה בשתי תצוגות – צג מגע גדול ("5 ברמות הגימור הבסיסיות, "8 בגבוהות) וצג קטן למזגן – עם פתח אוורור ביניהם. מספר כפתורי התפעול והפקדים קטן מאשר בדגם היוצא. מערכת הבידור/מידע החדשה תאפשר שיקוף של סלולרי חכם. ה-i30, כמו דגמי יונדאי הקטנים יותר, תוצע עם אופציה לשילוב צבעים בריפוד ובסביבת הנהג.
יונדאי i30 החדשה – לקהל רחב יותר
צילום: מנהל
מנועים ועוד
יונדאי i30 החדשה תוצע עם שלושה מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. עם הדגם הוצג מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר חדש המייצר 140 כ"ס ו-24.7 קג"מ, וזה יחליף את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי. בנוסף יוצעו גם מנוע ה-1.4 ליטר (100 כ"ס) המוכר ומנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר המייצר 120 כ"ס ו-17.3 קג"מ. מנוע דיזל 1.6 ליטר מוצע בשלוש רמות הספק: 95, 112 ו-133 כ"ס. לכל המנועים תיבה ידנית 6 הילוכים, כאשר ל-1.4 ליטר טורבו בנזין החדש ולדיזל 112 ו-133 כ"ס אופציה לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 הילוכים).
לפי יונדאי, המרכב של ה-i30 חוזק בשיעור של 22%, ואילו המשקל הופחת ב-28 ק"ג.
יונדאי i30 החדשה – לקהל רחב יותר
צילום: מנהל
בטיחות וזמינות
ה-i30 תוצע עם מגוון רחב של מערכות בטיחות אקטיביות, והמבחר כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אקטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בקרת סטייה מנתיב ותאורה אדפטיבית.
הדגם יוצג בפני הקהל הרחב בתערוכת פריז (29.10), ושיווקו באירופה יחל ב-2017. מכלמוביל, יבואנית יונדאי, טרם נתקבלה התייחסות בנוגע למועד הגעת הדגם לישראל.
יונדאי i30 החדשה – לקהל רחב יותר
צילום: מנהל