פורשה חשפה את הגרסה ההיברידית לדור השני של הפאנאמרה - 4 E-Hybrid - עם הספק גבוה יותר, טווח חשמלי גדול יותר - וצריכת דלק נמוכה יותר.
פורשה פאנאמרה היברידית - לא שותה, לא מעשנת
צילום: מנהל
יחידת ההנעה של הפאנאמרה ההיברידית מבוססת על מנוע ה-V6 כפול המגדשים החדש של היצרן, בנפח 2.9 ליטר. בגרסה ההיברידית הוא מפיק 330 כ"ס, 45.9 קג"מ – הרבה פחות מאשר בגרסה הרגילה (440 כ"ס ו-55.1 קג"מ). אך אל חשש - המנוע החשמלי, הניזון מסוללת ליתיום-יון, תורם 136 כ"ס ו-40.8 קג"מ, להספק כולל של 462 כ"ס (ו-71.3 קג"מ).
הכח עובר לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית עם שמונה הילוכים. והתוצאה הסופית - 4.6 ש' מעמידה למאה קמ"ש ומהירות מירבית של 278 קמ"ש.
פורשה פאנאמרה היברידית - לא שותה, לא מעשנת
צילום: מנהל
הסוללה המוזכרת ממוקמת בתחתית תא המטען, ולה קיבולת של 14.1 קילוואט-שעה (לעומת 9.8 קילוואט-שעה בדור הקודם. המשקל נשאר זהה). זמן הטעינה של הסוללה הוא 5.8 שעות דרך שקע רגיל או 3.6 שעות עם מטען מהיר. היא מספקת טווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ, במהירות של עד 140 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית במחזור המשולב היא 40 ק"מ לליטר.
פורשה מספרת כי בפיתוח הגרסה ההיברידית החדשה ניתן דגש על שיפור מהירות התגובה של מערכת ההנעה. בין הצעדים שסייעו בנושא - החלפת מנגנון הצימוד שמשלב את מנוע הבנזין (תחילת נסיעה היא תמיד במצב החשמלי) ממנגנון הידראולי למנגנון אלקטרו-מכאני. כמו כן, המנוע החשמלי נרתם למאמץ גם בתאוצות במצערת חלקית, בניגוד לדגם הקודם, בו המנוע החשמלי היה מסייע רק כאשר המצערת היתה נלחצת כמעט עד הסוף (80% ומעלה).
פורשה פאנאמרה היברידית - לא שותה, לא מעשנת
צילום: מנהל
מ'אורכיד ספורט קארס', יבואנית פורשה לישראל, נמסר כי ייבוא הגרסה ההיברידית של פורשה פאנאמרה נשקל - וכמובן שעוד מוקדם לדעת מה יהיה מחירה של גרסה זו.
פורשה פאנאמרה היברידית - לא שותה, לא מעשנת
צילום: מנהל