מסמכים רשמיים של ג'נרל מוטורס, שדלפו לרשת, מגלים כי שברולט עתידה לחזק את מנועי ה"trucks" שלה – הגדרה המכסה טנדרים ורכבי שטח גדולים. מתוך הרשימה, רלבנטי עבורנו מנוע הדיזל V8 שמשרת את הסילברדו.
קטגורית הטנדרים הגדולים היא החשובה ביותר בארה"ב – הן בזכות מספרי המכירות, והן בזכות מתח הרווחים הגבוה יחסית בקטגוריה הזו – ולאורך השנים היתה עמוד השדרה הכלכלי של היצרניות הגדולות באמריקה. לכן לא פלא שהן מנהלות קרבות עזים בגזרה זו, במטרה להחזיק בתואר "הכי" – הכי גדול, הכי גורר, הכי סוחב וכמובן, הכי חזק. והנתונים שדלפו מראים כי הקרב ממשיך – המנוע המחוזק בסילברדו יפיק 445 כ"ס, בדיוק מספיק כדי לעבור את המתחרה הראשי, פורד F350 שמפיק "רק" 440 כ"ס, ולזכות בתואר "הטנדר החזק ביותר".
דלף לרשת – 445 כ
צילום: מנהל
אבל לא רק ההספק עלה, כמובן. מנוע הטורבו דיזל בנפח 6.6 ל' – עם שסתומים עיליים! – יפיק 125.8 קג"מ, 20.5 קג"מ יותר מהתפוקה הנוכחית. שיא המומנט נשאר באותו סל"ד – 1600 – אך שיא ההספק מושג בסל"ד נמוך יותר – 2800 סל"ד במקום 3000. שינויים אלו התאפשרו הודות לשינויים שנעשו במערכת ההנעה (שני ראשי מנוע חדשים, קיבולת שמן ונוזלי קירור גדולה מבעבר, פיקוד אלקטרוני חדש למגדש הטורבו ועוד). הביצועים, כתוצאה מכך, שופרו - 7.1 שניות בלבד מ-0 ל-97 קמ"ש (לגרסת 2500HD 4x4, כמו זו המשווקת אצלנו), במקום 7.8 שניות עד היום.
הסילברדו המחוזק יגיע אלינו בתחילת 2017 - כך נמסר מ-UMI, יבואנית שברולט לישראל.
דלף לרשת – 445 כ
צילום: מנהל