בשנת 2008 חובבי טנדרים ברחבי העולם צבטו את עצמם כדי לוודא שהם לא חולמים. הסיבה - הראפטור של פורד, טנדר שנראה כאילו התגלגל מחלומותיהם של חובבי טנדרי שטח באשר הם, או לפחות מסדנא שמכינה טנדרים למרוצי מדבר. מתלים חדשים וארוכים יותר יחד עם 411 כ"ס ממנוע V8 בנפח 6.2 ליטר גרמו לכל חובב רכב בעולם, גם כאלו שלא נמנים על חובבי האבק, להוריד את הכובע - ולבקש סיבוב. ההצלחה לא אחרה לבוא - ואיתה שפע סרטוני יוטיוב - ושכנעה את אנשי פורד שכדאי להמשיך עם הטירוף. הדור השני אומנם מוותר על ה-V8 לטובת V6 מוגדש (3.5 ליטר) - אבל כשיש עוד סוסים (450), עוד מומנט ופחות משקל (כ-220 ק"ג), קשה להתלונן.
ההצלחה לא חמקה גם מעיניהם של המתחרים, והקונספט שהציגה ראם מראה כי שום דבר לא סגור במלחמת הסוסים של הטנדרים האמריקאים... ולשם הבהרה - הדגם אומנם מוגדר כ"קונספט", אבל נראה קרוב מאוד לגרסת ייצור.
ראם TRX – הטנדר שיגרום ל-M3 להתחבא מתחת למיטה
צילום: מנהל
ה-TRX קונספט מבוסס על ה-1500, הטנדר הפחות גדול של המותג - בדיוק כמו שהראפטור מבוסס על ה-F150. אבל משם הדברים מתחילים להשתגע - הוא גבוה יותר, רחב בכ-15 ס"מ, נועל צמיגי ענק ("37, ברוחב 345 מ"מ) ובתא המנוע מסתתר מנוע הלקאט - V8 בנפח 6.2 ליטר, עם מגדש-על ו-575 כ"ס. הספק שלא רק משאיר גללי סוסים למנוע הראפטור, אלא גם מיישר קו עם גרסת השלבי ה"רגילה" לראפטור. אז נכון שיש גם גרסת שלבי בייצור מוגבל עם 700 כ"ס - אבל המנוע שב-TRX מפיק 707 כ"ס בצ'אלנג'ר, כך שהכל פתוח...
תיבת ההילוכים, למקרה שתהיתם, היא אוטומטית עם 8 יחסי העברה וההנעה כפולה, כמובן. כדי לאזן את המנוע יש גם בלמים עצומים - קאליפרים בעלי שש בוכנות הן מלפנים והן מאחור, עם דיסקים בקוטר 380 מ"מ בסרן הקדמי ו-355 מ"מ באחורי.
ראם TRX – הטנדר שיגרום ל-M3 להתחבא מתחת למיטה
צילום: מנהל
מתלי הקונספט אמורים לספק יכולת גיהוץ מרשימה, גם של באמפים אימתניים, והצמדה יעילה של הגלגלים לקרקע גם בתנאים קשים. כדי לעמוד במשימה ישנם קוילאוברים (בולם-קפיץ כיחידה אחת) איכותיים מלפנים ומאחור - תצורת מתלה הדומה לשל רכבי טרופי-טראק, כאלו שמיועדים לצליחה מהירה של מדבריות, ובראם באמת מתפארים ביכולת שיוט מדברית של 160 קמ"ש.
ה-TRX קונספט שונה חיצונית (מלבד ממד הגובה והרוחב) מאחיו הרגילים כמעט בכל אספקט – החל מפגושים אגרסיביים יותר, חישוקי מירוץ בעלי שני חלקים, פולטי חום במכסה המנוע, כיתוב "ראם" ענקי על דלת הארגז, שני מפלטים מרובעים בגודל "5 שמשולבים בכמעט "אלגנטיות" בצדי המרכב ואיך לא, בדומה לרכבי הטרופי-טראק – בשני צמיגים ענקיים על הארגז.
ראם TRX – הטנדר שיגרום ל-M3 להתחבא מתחת למיטה
צילום: מנהל
אתם עדיין לא בטוחים? מבט אל תא הנוסעים יגלה מושבים בעלי ריפוד עור הפוך ורתמות מירוץ. אה... כן, ושלל סמלי TRX בכל מקום אפשרי בתא.
כאמור, זהו קונספט, אך הוא לא נראה רחוק מדי מגרסת ייצור, וראם בטח לא תרצה לתת לראפטור לשחק לבדו בגן המשחקים לילדים גדולים...
ראם TRX – הטנדר שיגרום ל-M3 להתחבא מתחת למיטה
צילום: מנהל