קטגוריית הפנאי היא כבר הרבה יותר מנישה, עם היקפי מכירות שצומחים בהתמדה והיצע דגמים גדל והולך, רכבי הפנאי הם שחקן מרכזי בשוק הרכב. שחקן וותיק בתחום, ואחד הפופולאריים בארץ, האאוטלנדר, חוגג יום הולדת 15 עם סטטיסטיקות וסיכומי מכירות - ומקום מיוחד לישראל.
מיצובישי מציינת 15 שנים לאאוטלנדר
צילום: מנהל
רכב הפנאי הראשון של מיצובישי, לה יש היסטוריה עשירה של רכבי שטח, התחיל את דרכו ביוני 2001, שבע שנים אחרי הראב4, חלוץ הקטגוריה; תחילה בשם 'איירטרק' (ששווק ביפן בלבד), וב-2003 כ'אאוטלנדר' בשיווק גלובאלי. הוא התבסס על הלאנסר של אותו עידן, וכך גם הדור השני, שהוצג ב-2006, וזה הנוכחי שהוצג ב-2012. אך שני הדורות האחרונים גדלו מעט במידות והציעו שבעה מקומות.
מאז ועד היום נמכרו ברחבי העולם כ-1.5 מליון יחידות מהאאוטלנדר, וקצב המכירות נמצא - בהתאם לכלל הקטגוריה - בעליה. מדובר באחד מרבי המכר של מיצובישי, שמהווה פלטפורמה להצגת טכנולוגיות הנעה חדשות: האאוטלנדר PHEV הוא הרכב ההיברידי הנטען-רשת הראשון של החברה, ובעתיד מתכננת החברה להציג גם גרסאות חשמליות לחלוטין.
והבטחנו גם נקודה ישראלית - מיצובישי אאוטלנדר זכה לפופלאריות רבה בארץ בזכות העובדה שהציע שבעה מקומות במחיר דומה לשל מיניוואנים קומפקטיים, ובשלב מסוים אף היה רכב הפנאי הנמכר ביותר בארץ. כתוצאה מכך מדורגת ישראל במקום השלישי באירופה במכירות הדור השלישי (שהגיע אלינו ב-2013, ועבר מאז מתיחת פנים), אחרי בריטניה והולנד, עם 21,602 יחידות שנמכרו.

מיצובישי מציינת 15 שנים לאאוטלנדר
צילום: מנהל