דלק מוטורס נכנסת לעידן החשמלי - אוטו

דלק מוטורס נכנסת לעידן החשמלי

ב.מ.וו ישראל משיקה ארבעה דגמים חשמליים ופלאג-אין, ומבטיחה שזו רק ההתחלה


אחרי הריון ארוך הציגה היום ב.מ.וו ישראל מבחר של ארבעה דגמים "ירוקים" - מכונית חשמלית אחת, ושלוש מכוניות היברידיות פלאג-אין, שיצטרפו להיצע הדגמים הקיים. בכירי החברה מבטיחים כי זה רק הצעד הראשון, ובכוונתם להרחיב את היצע דגמי הפלאג-אין של המותג בישראל, מתוך ההיצע הקיים של היצרן ובהתאם להצגת דגמים כאלו בעתיד. אך כל זה תלוי גם ברגולטור, או ליתר דיוק ברשות המיסים - שפרסמה כי היא שוקלת לבטל את הטבת המס למכוניות היבירדיות פלאג-אין יוקרתיות, מה שיגרום כמובן לזינוק במחירן.

מבין ארבעת הדגמים שהושקו, שניים - i3 ו-i8, שייכים לסדרת ה-i, תת-מותג חשמלי/היברידי של ב.מ.וו (כזכור, מרצדס ואודי הודיעו לאחרונה על כוונה להקים תתי-מותגים דומים), ושניים, 330e ו-X540e, הם דגמי iPerformance, משמע גרסאות היברידיות-נטענות לדגמים הרגילים של המותג. כל הדגמים יסופקו עם עמדת טעינה של Gnrgy, האחריות על הסוללות היא לשמונה שנים/100,000 ק"מ במכוניות ה-i, ושש שנים/100,000 ק"מ ב- iPerformance.

i3
מדובר במעין מיקרוואן, באורך של קצת פחות מארבעה מטרים אך עם בסיס גלגלים ארוך יחסית של 2.57 ס"מ, מה שמאפשר מרווח פנים גדול למדי. מדובר ברכב חשמלי לחלוטין (יש גם גרסת מאריך טווח, שלא תיובא) עם מנוע בהספק של 170 כ"ס וסוללה בנפח 33 קילוואט-שעה. שני אלו מארגנים ביצועים מכובדים (7.3 ש' למאה) וטווח נאה (היצרן מצהיר על 314 ק"מ, היבואן מבטיח כ-200 ק"מ בתנאי אמת).

הרכב יגיע עם חישוקי "19, מערכת ניווט מקורית עם מסך גדול ("10.25) חיישני אור וגשם, בקרת שיוט, חניה אוטומטית וחבילת מערכות בטיחות הכוללת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. הרכב יגיע עם שתי חבילות עיצוב לתא הנוסעים - Atelier כהה כסטנדרט ו-Loft, בהירה יותר, עם שימוש רב יותר בעץ, בתוספת מחיר.

זמן הטעינה עומד על 7.5 שעות, או 3 שעות במטען מהיר (שלא מוצע כרגע בארץ).
ואגב מחיר - זה יעמוד על 249,000 שקלים.

i8
מכונית הספורט של תת המותג i בולטת בעיצוב דרמטי. מערכת ההנעה משלבת בין מנוע חשמלי בהספק 131 כ"ס (מותקן מלפנים) למנוע טורבו-בנזין 1.5 ל' המספק 231 כ"ס ומותקן מאחור. ההספק המשולב, של 362 כ"ס, מאיץ אותה למאה ב-4.4 ש'. הסוללה כאן היא בנפח של 7.7 קילוואט-שעה, וטווח הנסיעה החשמלי המוצהר הוא 37 ק"מ, במהירות של עד 120 קמ"ש.

דגם זה יגיע עם חישוקי "20, פנסי לד, מפתח עם מסך (כמו ב-7), תצוגה עילית, מתלים אדפטיביים, מושבי עור חשמליים, תצוגת "מעוף ציפור", מערכת שמע של הרמן קרדון, מערכת ניווט מקורית ומערך בטיחות מתקדמת הכולל עמעום אורות אוטומטי ובלימה אוטונומית.
המחיר - 780,000 שקלים

ב.מ.וו 330e
הגרסה ההיברידית-נטענת (פלאג-אין) לסדרה 3 מציעה הספק זהה לשל גרסת ה-330 הרגילה (252 כ"ס), אך הוא מופק משילוב בין מנוע טורבו-בנזין, 2.0 ל', 184 כ"ס, ומנוע חשמלי בהספק של 88 כ"ס, במקום ממנוע 2.0 ל' טורבו-בנזין בלבד. הביצועים דומים - 6.1 ש' לעומת 5.8 ש' בבנזין - אבל צריכת הדלק, כמובן, שונה מאוד. בזכות טווח חשמלי מוצהר של 40 ק"מ, הצליחה ה-330e להשיג במבחנים האירופאים צריכת דלק ממוצעת של 50 ק"מ לליטר!

מבחינת רמת האבזור, מתבססת גרסה זו על רמת האבזור luxury של גרסת הבנזין, ומוסיפה עליה. כך ניתן למצוא ב-330e פנסי לד, חלון גג, מושבי ספורט מדופני עור וחשמליים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על שמירת מרחק, מקלט טלוויזיה מובנה במסך המרכזי ("8.8) ועוד. מהצד השני, תא המטען קטן ב-100 ליטרים בשל הסוללה שנמצאת מתחתיו, ו"גונבת" חלק מהגובה.

המחיר, 290,000 שקלים, נמוך משמעותית משל דגם הבנזין, שעולה 375,000 שקלים.

ב.מ.וו X5 xDrive40e
רכב הפנאי הגדול של ב.מ.וו משלב בין מנוע טורבו בנזין (2.0 ל', 245 כ"ס) וחשמלי (111 כ"ס) להספק משולב של 313 כ"ס - יותר מגרסת הבנזין המקבילה. טווח הנסיעה החשמלי שלו מעט קצר יותר משל ה-330e, ועומד על 31 ק"מ. צריכת הדלק שלו במבחן האירופאי היא כ-30 ק"מ לליטר. בגלל תוספת המשקל של הרכיבים החשמליים, התאוצה למאה מעט איטית יותר משל גרסת הבנזין, ועדיין זריזה למדי - 6.8 ש' לעומת 6.5 ש'.

ה-X5 יוצע בשתי רמות גימור, אקזקיוטיב ואקסקלוסיב. הראשונה מבוססת על רמת האבזור המקבילה בדגמי הבנזין/דיזל המקבילים, וכוללת מושבי עור חשמליים, חלון שמש, פנסי קסנון, מערכת ניווט מקורית עם מסך גדול ("10.25), מתלים אדפטיביים עם קפיצי אוויר במתלה האחורי, שליטה על ההילוכים ממשוטים מאחורי ההגה וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות שכוללת התרעה על סטיה מנתיב ובלימה אוטונומית במהירות עירונית. רמת האבזור אקסקלוסיב תוסיף על כך מערכת שמע משופרת של הרמן קרדון, מערך מצלמות היקפיות, מושבים מחוממים, חישוקי "20, ובתחום הבטיחות: ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית גם במהירות גבוהה.

גם כאן, כמו ב-330e, מחיר הגרסה הנטענת זול משמעותית משל מקבילת הבנזין: 495,000 שקלים לאקזקיוטיב (550,000 ל-X5 35) ו-550,000 לאקסקלוסיב.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות