פעם רביעית ברציפות - פולקסווגן אלופת ה-WRC - אוטו

פעם רביעית ברציפות - פולקסווגן אלופת ה-WRC

ניצחון של אוג'ייה בראלי וווילס הבטיח את תואר אליפות היצרנים לפולקסווגן, מירוץ לפני סוף העונה.

ביום ראשון (30/10) הבטיחה פולקסווגן את זכייתה בתואר היצרניות ב-WRC (אליפות הראלי העולמי) לאחר ניצחון של הנהג המוביל שלה, סבסטיאן אוג'יה, במירוץ הבוצי והגשום בווילס שבאנגליה. בכך משלימה היצרנית רצף של ארבע זכיות רצופות בתואר - הישג שעד היום היה ייחודי לסיטרואן (שהיא היצרן השני הכי מעוטר בתולדות האליפות - אחרי לאנצ'יה). האליפות הרביעית מקדמת את פולקסווגן בדירוג ההיסטורי של הראלי אל מעבר לקבוצה גדולה של יצרניות שזכו בתואר שלוש פעמים (פורד, פיאט, טויוטה וסובארו), והיא מתמקמת במקום הרביעי בכל הזמנים, במרחק של אליפות אחת בלבד מפיג'ו שמעליה.
עבור הצוות המוביל של פולקסווגן, סבסטיאן אוג'ייה כנהג וז'וליאן אינגרסיה כנווט, היה זה הניצחון הרביעי ברציפות והשישי בסך הכל העונה. שני הצוותים האחרים של פולקסווגן, לאטוואלה/אנטילה, ומיקלסן/ג'אגר זכו במירוץ אחד כל אחד העונה, משלימים שמונה ניצחונות מתוך 12 מירוצים לחברה הגרמנית, שמפגינה שליטה מוחלטת בליגה. אבל האמת שזו עוד נחשבת עונה לא כל כך מוצלחת עבור פולקסווגן - בסך הכל בארבע שנותיה בזירה, זכו נהגי החברה ב-42 מתוך 51 מירוצים!
המכונית שעומדת מאחורי אחוז הניצחונות הגבוה היא גרסת ה-WRC לפולו, שזכתה לשם פולו R. ואולי התואר "גרסה" קצת מטעה, כי למרות ההתבססות (לפי דרישות התקנון) על שלדה של פולו סטנדרטית, מדובר במכונית שונה מאוד מזו שאפשר לקנות באולם התצוגה - מנוע 1.6 ל' טורבו מפיק 318 כ"ס ו-43.8 קג"מ, ומעביר את כוחו לארבעת הגלגלים דרך תיבה סיקוונסיאלית בעלת שישה הילוכים. נתון המשקל (שלא מפורסם) אגב, אמור לנוע בין 1,200 ל-1,360 ק"ג - כולל נהג ונווט, בהתאם לרגולציות של ה-FIA.
אבל אחוז הניצחונות של פולקסווגן, יותר משמעיד על יכולתה של קבוצת פולקסווגן, מעיד על חולשת הליגה. מי שהיתה זירת קרבות לוהטים בין שפע יצרניות נמצאת בתקופת שפל, עם שתי קבוצות רשמיות בלבד, פולקסווגן ויונדאי. אך נראה כי יש לחובבי ליגת ה-WRC, על מופעי הנהיגה המרהיבים שלה, למה לחכות - סיטרואן פרשה העונה רק כדי להתרכז בהכנת ה-C3 WRC לעונת 2017 (כמו שעשתה במעבר מהקסארה ל-C4 לפני עשור) וטויוטה הכריזה כי תחזור לזירה גם כן. לאחרונה הודיעה פולקסווגן על פרישתה מהראלי העולמי, מה שיפנה יותר מקום לתחרות עבור סיטרואן וטויוטה.

דירוג אליפות נהגים:
1. אוג'ייה (פולקסווגן) – 247 נק'
2. טיארי נוביל (יונדאי) – 143 נק'
3. אנדראס מיקלסן (פולקסווגן) – 129 נק'
4. היידן פאדון (יונדאי) – 126 נק'
5. דני סורדו (יונדאו) – 119 נק'
6. ז'ארי-מטי לאטוואלה (פולקסווגן) – 110 נק'
7. מאדס אוטסברג (פורד) – 94 נק'
8. אוט טנאק (פורד) – 82 נק'
9. כריס מיקה (סיטרואן) – 64 נק'
10. קרייג ברין – 36 נק'
דירוג אליפויות יצרנים:
1. פולקסווגן – 355 נק'
2. יונדאי – 285 נק'
3. M-ספורט – 154 נק'
4. פולקסווגן II – 138 נק'
5. יונדאי N – 136 נק'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות