בתחילת השנה הציגה וולוו גרסת כניסה חדשה למשפחתית שלה, V40. גרסת הכניסה הקודמת צוידה במנוע 1.6 ליטר טורבו ותיבה רובוטית דו-מצמדית, ואילו ל-T3 הנוכחית מגיעה עם מנוע 1.5 ליטר מוגדש המייצר 152 כ"ס ומשולב לתיבה אוטומטית פלנטרית. גרסה זו, המוצעת ברמת הגימור 'קינטיק', מהווה לפי וולוו כרטיס כניסה לעולם היוקרה ומחירה 160,000 שקלים.
עיצוב ונראות
ל-V40 עיצוב אלגנטי, ומבנה ההאצ'בק, עם קווים מחודדים על מכסה תא המנוע ובצדי הרכב, יוצר תחושה דינמית. מערך הפנסים מאחור הוא מהמרשימים בקטגוריה.
וולוו V40 - מבחן דרכים (1.5 ל' ט' אוטו') (וידאו)
צילום: מנהל
פנים הרכב
איכות החומרים, ההרכבה, העיצוב והאבזור יוצרים ללא ספק תחושת פרמיום. המושבים, עם בד משולב עור, נוחים ותומכים היטב גם לאחר נסיעה ארוכה. המרחב מלפנים בסדר, אבל המושב לא יורד נמוך מספיק, ובכלל התחושה היא שהכל מעט קרוב מדי, ויחד עם שמשה קדמית שמסתיימת נמוך מדי וחלונות צד קטנים, מתקבלת אווירה מעט אינטימית מהרצוי. מערך השליטה בסביבת הנהג מבוסס על קונסולה מרכזית צפה. בקונסולה שפע כפתורים אך הלימוד הנדרש קצר והתחושה הכוללת היא של מערכת מאוד איכותית. מסך המולטימדיה המקורי מעט קטן אך עובד בצורה יעילה.
לוח המחוונים כולל שפע אופציות בהן ניתן לבחור מה רוצים לראות ואיפה, ואפשר לבחור בין מד סל"ד כאילו-אנלוגי ומד מהירות דיגיטלי או להיפך, או להבליט את נתוני צריכת הדלק.
במושב האחורי מרווח הברכיים עדיין סביר לגבר ממוצע, אבל בגלל תקרה נמוכה מדי מרווח הראש אינו מתעלה; בקיצור – לא לאנשים גבוהים. תא המטען קטן יחסית, ומשלים תמונה לא מבריקה בתחום המטען. לא אסון, אבל יש טובים ממנו בקטגוריה.
נוחות נסיעה
הנסיעה שקטה ונוחה רוב הזמן – כל עוד איכות האספלט טובה. בעיר, כאשר פני האספלט מתוחזקים פחות טוב, עד 30 קמ"ש הוולוו זזה מדי על שיבושים קטנים, והיא גם לא ממש אוהבת את הבינוניים. המצב משתפר כשהמהירות עולה, וב-50 קמ"ש נוחות הנסיעה כבר סבירה. ה-V40 מציעה נוחות בינונית מינוס. לא מדובר בנוחות בלתי נסבלת, אבל מוולוו ציפינו לנוחות טובה יותר.

וולוו V40 - מבחן דרכים (1.5 ל' ט' אוטו') (וידאו)
צילום: מנהל
התנהגות ובטיחות
הוולוו ממש בסדר בדרכים המתפתלות, כל עוד לא מעמיסים עליה יותר מדי. לוולוו כושר פנייה מפתיע לטובה בפיתולים ומעט זוויות גלגול. להגה משקל מוזר וזה מצדו פוגע מעט בחוויה, אבל הוא מדויק ולתחושה הזאת אפשר להתרגל. מי שירצה יוכל להעביר את בקרת היציבות למצב 'ספורט', שם קיבלנו יותר חופש ממה שציפינו – ופחות ממה שרצינו. הוולוו אינה מרגשת בנהיגה דינמית אבל אפשר להיות מהיר אתה גם בכבישים מפותלים.
וולוו V40 נבחנה ב-2012 במבחן הריסוק של יורו ENCAP וזכתה ל-5 כוכבי בטיחות, עם 98% בהגנה על מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 88% בהגנה על הולכי רגל ו-100% באבזור הבטיחות. הדגם המחודש כולל תקנית מערכת לבלימה אוטונומית מ-50 קמ"ש ומטה.
מנוע וביצועים
הנתונים - 152 כ"ס ב-5000 סל"ד ו-25.4 קג"מ ב-1700-4000 סל"ד – מסדרים ל-T3 ביצועים נאים, עם 8.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. המנוע מייצר שפע של כוח זמין בכל מצב למרות השהיית טורבו קצרה שמורגשת לפעמים. תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק כמעט תמיד, ורק במקרים נדירים השילוב מעט גס יותר. העברה למצב 'ספורט', המשנה גם את התצוגה בלוח המחוונים, מחדדת את תגובת הדוושה.
בכל הקשור לצריכת דלק, מחוץ לעיר מדדנו קצת מעל 16 ק"מ לליטר. בכל ימי המבחן, שכללו לא מעט נהיגה בינעירונית, ממוצע הצריכה הגיע ל-11 ק"מ לליטר כמעט. לא רע.
סיכום
הקלף החזק ביותר של וולוו V40 הוא השילוב של מותג יוקרה ומחיר תחרותי יחסית מול המתחרים הישירים שלה. יחידת ההנעה החדשה פועלת היטב ומספקת ביצועים משובחים. ויש גם חסרונות: מרווח ראש מגביל מעט מאחור, תא מטען קטן יחסית ובעיקר נוחות בינונית על אספלט מאתגר. ב-160,000 שקלים מציעה וולוו משפחתית מעוצבת וחזקה. גרסה זו ראויה לעיונו של כל מי שמחפש משפחתית של מותג יוקרה – ובמחיר שאינו רחוק מדי מהדגמים העממיים.

וולוו V40 - מבחן דרכים (1.5 ל' ט' אוטו') (וידאו)
צילום: מנהל