תורת היחסות - גרסת למבורגיני - אוטו

תורת היחסות - גרסת למבורגיני

למבורגיני מורידה את הגג לגרסת הבסיס של ההוראקאן

במסגרת תערוכת לוס אנג'לס חשפה למבורגיני גרסה חדשה להוראקאן LP580-2 – דגם הכניסה לעולמה של למבורגיני (שכולל כרגע שני דגמים בסך הכל). לשם שינוי, לא מדובר בגרסה-ביצור-מוגבל-לבעלי-ארנק-לא-מוגבל, אלא דווקא בגרסה בסיסית וזולה - יחסית.
 
 
 
 
הגרסה החדשה היא גרסת קבריולה (ספיידר) להוראקאן - הדגם שהחליף ב-2014 את הגאיירדו – בעלת המפרט הצנוע יותר בהיצע, שנחשפה לפני שנה והוצעה עד כה במרכב קופה בלבד. המנוע הוא V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר (עם מערכת לניתוק 5 צילינדרים בשיוט, לטובת חסכון בדלק. בלמבורגיני!) המספק 580 כ"ס ב-8000 סל"ד ו-55 קג"מ ב-6500 סל"ד – כאשר 75% מהמומנט זמין כבר מ-1000 סל"ד. כל הכוח הזה מועבר לצמד הגלגלים האחורי (דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה) באמצעות תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
 
 
 
הגג הנפתח – החידוש העיקרי בגרסה זו – הוא גג בד בעל מנגנון פתיחה חשמלי, הדורש 17 שניות לפתיחתו (או לסגירתו) וניתן לפתיחה עד מהירות של 50 קמ"ש. את המחיר על המעבר ממרכב סגור לפתוח משלמים בחיזוקי מרכב, שהעלו את המשקל העצמי של ההוראקאן ב-120 ק"ג, לכדי 1509 ק"ג. העלייה במשקל באה לידי ביטוי בביצועים קצת פחות טובים - 3.6 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 319 קמ"ש, במקום 3.4 שניות ו-320 קמ"ש בגרסת הקופה המקבילה. אמנם מדובר בדגם האיטי ביותר במבחר של למבורגיני כיום, אבל נראה לנו שעדיין נסתדר...
 
ומה לגבי המחיר? בלמבורגיני כרגע לא מסגירים את המחיר המדויק, אלא מצהירים כי המחיר ינוע בין גרסת הקופה ה'בסיסית' לגרסת ההנעה הכפולה – כלומר בין 160,000 ל-190,000 יורו באירופה, זול בכ-20,000-30,000 יורו מהמתחרות הישירות - פרארי 488 ספיידר ומקלארן 650s.
 
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות