אחרי שהודיעה על כוונתה להתחיל לייבא את משאיות פורד לארץ, הודיעה אתמול חברת דלק מוטורס על חתימת מזכר הבנות עם חברת "מכשירי תנועה" לגבי קניית חלקה בשותפות "מכשירי תנועה ומשאיות", יבואנית משאיות ואוטובוסים מתוצרת MAN בארץ. דלק מוטורס תבצע את הרכישה יחד עם חברת קומסקו, יבואנית מותג הצמ"ה JCB, איתה היא משתפת פעולה גם ביבוא משאיות פורד. למרות זאת, ככל הנראה לא יבוצע איחוד בין שתי הפעילויות, והטיפול במשאיות פורד יבוצע בנפרד מהטיפול במ.א.ן.
MAN, למי שלא מכיר, היא אחת מחברות הרכב הכבד המובילות בעולם, ובהחלט אחת הוותיקות שבהן – שורשי הקונצרן נעוצים במאה ה-18! החברה מוכרת בעיקר בזכות המשאיות והאוטובוסים שהיא מייצרת, אך קו המוצרים שלה כולל גם מנועי דיזל לשימושים שונים ועוד. בשנת 2011 השתלט תאגיד פולקסווגן על החברה, והצהיר כי בכוונתו לאחד את מאן עם חברת סקניה, עוד מותג משאיות נחשב וותיק, ליצירת יצרנית המשאיות הגדולה באירופה (מהלך שעדיין לא בוצע).
מהצד השני, מדובר במהלך נוסף של היפרדות של חברת מכשירי תנועה, בבעלות צבי נטע, מתחום הרכב. כזכור, מכרה החברה לאחרונה את נציגות יבוא מותגי קרייזלר לסמל"ת (מהלך שבוצע בעקבות לחץ של היצרן, שמעדיף לאחד את נציגויות פיאט וקרייזלר בעולם), ולפני כן מכרה החברה את נציגות פורשה בארץ. כך שלמעשה נותרו בידי החברה כיום רק מותג הרכב "סוזוקי" ותע"ר, שמתמקדת בשוק הצבאי.

דלק הולכת על גדול
צילום: יצרן