יש המון תחומים חדשים וקטגוריות חדשות שדורשים השקעות כספיות כבדות, וכל הזמן צריך להעריך מחדש ולהחליט במה משקיעים את תקציבי הפיתוח. קטגוריות הסופרמיני הולכת ומאבדת גובה לטובת רגבי הפנאי הקטנים, כך שלא בטוח ששווה להשקיע את המשאבים הנדרשים לפיתוח מכונית חדשה בקטגוריה הזו. אבל זה משהו שנצטרך להחליט ביחס אליו אחרי שנבחן את הנושא לעומק, ונבדוק את המצב בשווקים השונים".

חשוב לזכור: בהתחשב בלוח הזמנים המקובל בענף הרכב – כזה שלפיו הסוניק הייתה אמורה להיות מוחלפת בקרוב, והמבוסס על כך שתהליך פיתוח של דגם חדש צריך להיות כבר לקראת סופו – הרי האמירה ש"עדיין לא התקבלה החלטה" משמועתה, למעשה, שאכן כן התקבלה החלטה ביחס לעתידו של הסופרמיני של שברולט, והיא כבר כמעט סופית.

וכאשר זוכרים כי אופל הסתפקה – בפועל – במתיחת פנים לקורסה במקום להציג דגם כל-חדש, וסגן נשיא בפיאט אמר לאלי שאולי שלנו שהם לא יפתחו יורשת לפונטו, משום שהקטגוריה הזו לא רווחית, נראה שעתידה של קטגורית הסופרמיני קודר למדי.

אבזור בטיחות לקרוז
כאשר נשאל פדוק ביחס להיעדר מערכות בטיחות מתקדמות בקרוז החדשה, ענה לשאלה מריו ספנגנברג, מנהל אזור אפריקה והמזרח התיכון בג'נרל מוטורס: "אתה צריך להבין שאת המפרט של הקרוז החדשה קבענו לפני שלוש שנים, ואז מערכות אלו הותקנו רק במכוניות יוקרה. טעינו אז בהערכת המהירות בה מערכות אלה יגיעו למכוניות עממיות, אבל נתקן זאת במחזור הבא".

שאלתי את ספנגנברג "האם המשמעות היא שנצטרך לחכות למתיחת הפנים" – והוא מיהר לענות "לא, לא. זה יקרה הרבה לפני מתיחת הפנים. אנחנו עושים הערכה מחדש לקראת כל שנת מודל".

כך שיש סיכוי טוב שהקרוז תצויד במערכות בטיחות מתקדמות כבר בשנת הדגם הבאה. השאלה היא אם אותן מערכות יוצעו כבר ברמת האבזור הבסיסית.