הונדה תציג בתערוכת טוקיו (27 באוקטובר - 5 בנובמבר) את הספורטס EV (מכונית חשמלית ספורטיבית, Sports EV). זוהי מכונית תצוגה, אך עם פוטנציאל משמעותי להגיע לייצור - משום שהיא מבוססת על אותה הפלטפורמה כמו מכונית התצוגה אורבן EV, שנחשפה בתערוכת פרנקפורט. זו תגיע לייצור כבר בשנת 2019, ותשווק באירופה, מה שיאפשר לשווקה גם בישראל.
יצרנית הרכב היפנית לא מפרסמת בשלב זה פרטים טכניים כלשהם לגבי המכונית החדשה, ומסתפקת באיור ראשון. נזכיר כי בתערוכת פרנקפורט הונדה הציגה מכונית סופרמיני חשמלית לתצוגה, עם אורך של 385 ס"מ - 10 פחות מהונדה ג'אז המשווקת בישראל. למכונית זו היה עיצוב רטרו בהשראת הדור הראשון של הסיוויק, ומערכת הנעה חשמלית עם טווח של יותר מ-200 ק"מ בין טעינות.
הונדה תחשוף חשמלית ספורטיבית קטנה
צילום: מנהל
מכונית התצוגה אורבן EV. תגיע לייצור ב-2019
העובדה שהונדה בחרה לבסס את הדגם הספורטיבי החדש על פלטפורמה המיועדת לייצור, עשויה לרמוז על כך שביצרנית מעוניינים להציג תצורות מרכב נוספות לאורבן EV, אחת מהן אולי קופה ספורטיבית כמו זו שתוצג בסוף החודש בתערוכת טוקיו.
זו תהיה אגב מכונית תצוגה חשמלית שלישית שהונדה מציגה לאחרונה. מלבד הספורטס EV והאורבן EV, היצרנית הציגה בינואר את ה-NeuV, עירונית חשמלית. זו נחשפה בתערוכת CES בלאס וגאס ומיועדת בעיקר כבמה להצגת טכנולוגיות, וכפי הנראה לא תגיע לייצור סדרתי.