זה לא סוד שפלח הפנאי נוגס במשפחתיות המסורתיות בכל פה. אבל לפעמים התחרות עוזרת, והמכונית המשפחתית משתפרת במהירות כדי להשיב מלחמה שערה. הדוגמה הבולטת לכך היא משפחתית השנה - היונדאי איוניק.
יונדאי איוניק – נבחרת השנה בקטגוריית המשפחתיות
צילום: אילן קליין
מכונית משפחתית פונה לקהל הומוגני יחסית, הדרישות ממנה דומות, הדגשים קרובים – והתוצאות לא רחוקות, כאשר הממוצע גבוה יחסית. הדרישות פשוטות: מנוע חזק מספיק, גם לתוואי נסיעה של סוף שבוע ובהרכב משפחתי מלא; מרחב פנים מאחור שיספק גם ילדים ואפילו נערים או בני משפחה מבוגרים; תא מטען יעיל ליום-יום ולסוף שבוע. אבזור נוחות רב יותר ובשנים האחרונות גם קצת בטיחות מתקדמת משלימים את הדרישות ממכונית משפחתית, ויותר ויותר דגמים מעניקים מכל אלה – ובאמצעות מפרט דומה.
יונדאי איוניק – נבחרת השנה בקטגוריית המשפחתיות
צילום: אילן קליין
שילוב תכונות
יונדאי איוניק החדשה עושה את כל אלה, אך מתבלטת עם שתי תכונות חשובות, מחירה סביר בקטגוריה והיא מוסיפה יתרון צרכני חשוב. האיוניק מבוססת על הרצפה החדשה של יונדאי/קיה שתוכננה לדגמים היברידיים, היברידיים נטעני-רשת וחשמליים.
בגרסה העכשווית, לאיוניק מערכת היברידית יעילה בביצועים וחסכנית מאוד בצריכה, גם בכביש הבין עירוני; היא מוצעת – תקנית – עם מערך שלם ועשיר של אבזור בטיחות עדכני; למרות אלה, המחיר אינו חורג מהמקובל בין המשפחתיות (אם-כי נמצא בצד הגבוה); אחריות מורחבת מאוד (5 שנים למכונית, 7 שנים למערכת החשמל) רק מחזקת את עוצמת ההצעה.
מתמודדת צמודה על התואר: מאזדה 3, בזכות תא הנוסעים האיכותי והמאובזר, הביצועים והיכולת הדינמית.
אוטו השנה 2017 בקטגורית המשפחתיות: יונדאי איוניק
יונדאי איוניק – נבחרת השנה בקטגוריית המשפחתיות
צילום: אילן קליין