מיצובישי נקנסה ב-480 מיליון ין (4.2 מיליון דולר) ביפן בעקבות פרשת זיוף נתוני תצרוכת הדלק. כפי שנחשף בחודש אפריל שעבר, היצרנית זייפה נתוני תצרוכת דלק במספר דגמים, בהם מיצובישי אאוטלנדר ודגם המיקרו eK, המשווק גם תחת מותג ניסאן כ"דייז" (Dayz).
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הסוכנות היפנית להגנת הצרכן קנסה את היצרנית בגין הטעיית צרכנים בפרסום נתוני תצרוכת הדלק - למשל במפרטים שפורסמו באולמות התצוגה ובאתר החברה.
"מיצובישי טענה שמוצריה מציעים ביצועים טובים בהרבה מהמציאות כדי למשוך קונים, ומנעה בכך מהם מלקבל החלקת רכישה המבוססת על עובדות", כך נכתב בהחלטת הסוכנות להגנת הצרכן. ממיצובישי נמסר כי היצרנית בוחנת את הודעת הסוכנות.
פרשת זיוף הדלק היא המשבר החריף ביותר במיצובישי מאז שנחשף בראשית שנות ה-2000 כי היצרנית הסתירה במשך עשרות שנים תקלות בטיחות חמורות. עם חשיפת פרשת הזיוף באפריל מניית היצרנית קרסה בכ-42%, והיצרנית נכנסה לקשיים כלכליים.
בחודש מאי הודיעה ניסאן כי היא רוכשת 34% ממיצובישי, ובכך למעשה הופכת לבעלת השליטה בחברה. יו"ר רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, ציין אז כי האיחוד יחסוך מיליארדים בעלויות פיתוח, אבל "האתגר הגדול הוא לעזור למיצובישי לשנות עצמה, לגדול, להיות רווחית ולשחזר את המוניטין שלה".
מיצובישי זייפה נתוני דלק ותשלם 4.2 מיליון דולר
צילום: מנהל