מאז שהופסק ייצור הטרייבקה ב-2014 לא היה לסובארו רכב פנאי גדול, שיוכל להתמודד על אחד מפלחי השוק הגדולים ביותר בשוק האמריקאי, שוק היצוא העיקרי שלה. הטרייבקה לא נחלה הצלחה גדולה במכירות, אם להיות עדינים, ואנשי סובארו מאמינים, כך הם מספרים לנו במפגש בתערוכת דטרויט, כי הסיבה היתה מידות קטנות מדי ומנוע חלש מדי.
"ה-VIZIV-7 מראה את הגודל של הרכב העתידי שלנו, שיגיע לשוק בתחילת 2018, אבל לא את העיצוב. הממדים ישארו פחות או יותר זהים, אבל מעט מאוד מהפרטים יעברו אל רכב הייצור". וחבל – המראה הקופסתי, גם אם מעט מוגזם, מצליח להעביר תדמית קשוחה, דבר שקצת חסר לדעתנו בדור הנוכחי של רכבי הפנאי.

מבחינת ממדים, הVIZIV-7 שהוצג לראשונה בתערוכת אל-איי לפני כחודשיים הוא רכב גדול משמעותית מהטרייבקה, עם אורך כללי של כחמישה מטרים ובסיס גלגלים של כשלושה מטרים. למען האמת, הוא ארוך יותר מרוב המתחרים הישירים, ורחב וגבוה כמו הגדולים שבהם. הישג מכובד בהחלט בהתחשב בעובדה שהרכב, כך מספרים אנשי היצרן, יתבסס על הפלטפורמה החדשה של היצרן שמשמשת גם את האימפרזה החדשה.
"ומה לגבי המנוע?" אנחנו שואלים "האם הוא יקבל את מנוע השישה צילינדרים, בנפח 3.6 ל' שקיים כאופציה באאוטבק?". אבל נציגי היצרן מסרבים לענות, ורק מבטיחים כי "הוא יהיה חזק כמו המתחרים". משמע הספק שינוע בין 280 ל-300 כ"ס. כך שעל הפרק עומד, כנראה גם מנוע 2.5 ל' מוגדש, כמו שיש בפורסטר טורבו.
אבל מה שיותר רלבנטי עבורנו הוא העובדה כי XV חדש יוצג בקרוב מאוד, כנראה כבר בתערוכת ז'נבה בעוד כחודשיים. גם הוא יתבסס, כמובן, על הפלטפורמה של האימפרזה החדשה, ואם לשפוט על פי העבר, כנראה גם יחלוק עם האימפרזה החדשה לא מעט ממאפייני תא הנוסעים. ואם לשפוט על פי תא הנוסעים של האימפרזה החדשה שנכחה גם היא בדוכן סובארו בתערוכה, לא מדובר בבשורה טובה במיוחד. אומנם החומרים מעט טובים יותר מבעבר, והעיצוב עודכן קלות, אך המראה שומר על קשר ישיר מדי לעיצוב הקודם, וכבר מתחיל להיראות מיושן, וגם הביצוע לא טוב מספיק מבחינת איכות החומרים ותפעול המתגים והחוגות השונים.
"האם בדור החדש תטפלו בבעיית זווית הגישה?" אנחנו שואלים בתקווה "תצטרכו לחכות ולראות – כרגע אנחנו לא יכולים להרחיב על הרכב".
נחכה ונראה.