הישג מרשים לגב סלע: ניצח במירוץ הראלי אפריקה אקו
צילום: ראלי אקו אפריקה

גב סלע ניצח ב"אפריקה אקו". גב, בן 17 בלבד, הפתיע את כולם כאשר הצליח להשאיר מאחור רוכבים ותיקים ומנוסים בהרבה - ובמירוצים מהסוג הזה ניסיון הוא אלמנט מאוד משמעותי - ורשם ניצחון בהופעת הבכורה שלו במירוץ. גב התחיל את קריירת המירוצים הבין לאומית שלו רק לפני חודשים ספורים בראלי יוון, וגם שם זכה להישג מכובד מאוד - מקום שלישי בכללי וראשון בקטגוריה.

הראלי המפרך, שנערך בצפון-אפריקה בתוואי של הדקאר הקלאסי (טרם מעברו לדרום-אמריקה), נחשב לאחד ממרוצי הסיבולת הקשים בעולם. הוא כולל מסלול שטח אתגרי באורך של כ-6,500 ק"מ החוצה שלוש מדינות באפריקה ואת מדבר סהרה.
הישג מרשים לגב סלע: ניצח במירוץ הראלי אפריקה אקו
צילום: ראלי אקו אפריקה
סלע, שהתחרה עם אופנוע KTM תחת דגל דרום-אפריקה, ניצח בחמישה מתוך 12 שלבי המירוץ, והגיע לקו הסיום בזמן של 43 שעות, 13 דקות ו-11 שניות - 50 דקות ו-12 שניות לפני פול אנדרס אולולסטר, שניצח בשני המירוצים הקודמים. ולדימיר וסיליב מרוסיה סיים ראשון בקטגוריית המכוניות עם מיני.
מירוץ "אפריקה אקו" מחליף כ"מירוץ האפריקאי הגדול" את ה"דקאר", שנדד בשנת 2008 לדרום-אמריקה בגלל איומים ביטחוניים. מסלול המירוץ מתחיל באירופה בנמל מונאקו, ונע דרומה דרך מרוקו ומאוריטניה ועד לסיום בדקאר שבסנגל.