מרצדס מציגה - היוקרה האולטימטיבית - אוטו

מרצדס מציגה - היוקרה האולטימטיבית

ענקית, לא שימושית ועם עיצוב מנקר עיניים - היצירה החדשה של מרצדס-מייבאך לא תשאיר אתכם אדישים

מרצדס חשפה מכונית תצוגה מרהיבה באירוע "שבוע המכונית של מונטריי" בקליפורניה. תחת המותג מרצדס-מייבאך (Maybach), שבעבר הופרד ממרצדס וכיום מהווה מעין סדנת שיפורים פנימית, הגרמנים חשפו את מה שהם מכנים החזון האולטימטיבי של יוקרה.
והמכונית החדשה, שמכונה בפשטות "6 קבריולה", נראה שאכן מספקת את ההבטחה: ממדיה נדיבים, עיצובה לא יאפשר לכם להוריד ממנה את העיניים ועם שני מושבים בלבד, השימושיות שלה מוטלת בספק. במיוחד אם לוקחים בחשבון שמדובר במכונית באורך של 570 ס"מ(!), כמעט חצי מטר יותר ממרצדס S-קלאס.
ל-6 רוחב של 210 ס"מ (20 יותר מה-S-קלאס), ממד גובה צנוע של 134 ס"מ ומנגד חישוקי ענק בקוטר "24. היא מציעה שני מושבים המחוברים ביניהם בתעלת כוח שקופה (שלא משמשת כאן להעברת כוח) ועטופה בחלקה בעור לבן. תא הנוסעים מינימליסטי בעיצובו, ניגוד מסוים לעיצוב החיצוני האוונגרדי.
ה-6 קבריולה היא מכונית חשמלית - עם לא פחות מארבעה מנועים, אחד לכל גלגל, שגם יוצרים הנעה כפולה. ביחד הם מספקים 750 כ"ס, מספיק בשביל להאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מארבע שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. ואם הזכרנו קודם את תעלת הכוח, שמשמשת במכוניות מנוע קדמי-הנעה אחורית להעברת הכוח מהמנוע לגלגלים, כאן היא כוללת תאורה המדמה מעבר חשמל בין הסרנים.
על-פי מרצדס, למכונית התצוגה טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ בין טעינות. באמצעות יכולת טעינה מהירה, ניתן "לתדלק" 100 ק"מ של נסיעה בתוך כחמש דקות בלבד (אם כי טעינה מלאה תארוך עדיין מספר שעות). ביצרנית לא מספקים מפרט טכני מלא, ובכלל זה מה קיבולת המצברים.
בחירה בהנעה חשמלית, פינתה מקום רב למטען בחרטום המכונית. מרצדס בחרה להשתמש בו לצורך תא מטען ייחודי, עם תאים מותאמים לאבזור שעוצב במיוחד עבור ה-6 קבריולה.
בדומה למרצדס-מייבאך 6 הקודמת, שנחשפה לפני שנה בדיוק והציעה מרכב קופה ומערכת הנעה דומה, גם ה-6 קבריולה היא רק תרגיל בעיצוב. בשלב זה לא ידוע על כוונה של מרצדס לייצר את יצירת המופת, אבל מכיוון שממילא אם הייתה מגיעה לייצור מחירה היה רחוק מהישג יד של בני תמותה, אולי עדיף שתישאר בגדר חלום.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות