רולס-רויס פאנטום VII, הסוף. מכונית הפאר מהגדולות ויקרות בייצור סדרתי, נפרדת אחרי 13 שנות חיים מפס הייצור בגודווד, בריטניה.
מכונית אחרונה בהחלט, פאנטום ארוכה בשחור קלאסי ומפרט ייחודי, יוצרה עבור אספן רולס-רויס ששמו לא פורסם ותבלה את חייה כפי הנראה במוסך ממוזג ושמור היטב, שם תעלה בערכה. מחיר המכונית המיוחדת, שכוללת בין היתר עיטורי עץ ועור מרהיבים בתא הנוסעים, לא פורסם. היא לבטח לא הייתה זולה - שכן פאנטום ארוכה "בסיסית" עולה למעלה ממיליון שקל לפני מסים ותוספות.
אימת הפאנטום: יוצרה ספינת הדגל האחרונה של רולס-רויס
צילום: מנהל
הדור השביעי של הפאנטום, מכונית שמלווה לסירוגין את היסטוריית רולס-רויס מאז 1925, הוצג לראשונה בתחילת שנות ה-2000 והחזיק בתפקיד כפול: מחד מכונית פאר סופר-יוקרתית לעשירים ביותר, ומאידך סמל לעליונות הגרמנית בייצור מכוניות. כי כן, רולס-רויס פאנטום הייתה יותר מכל הניסיון הראשון של ב.מ.וו בייצור מכונית מסוג זה, לאחר שהצליחה להשתלט על היצרנית תחת ידי פולקסווגן (שנאלצה "להסתפק" בתאומתה של רולס-רויס, בנטלי).
ב.מ.וו ללא ספק ניצחה בקרב הזה - הפאנטום זכתה להערכה רבה ולהצלחה מסחרית, יחסית למחירה כמובן, ולמעשה בלמה את הניסיון של מרצדס להיכנס לתחום היוקרה העילית עם מייבאך. ניסיון זה הפך ממותג נפרד לחטיבת שיפורי יוקרה של דגמי מרצדס קיימים.
אימת הפאנטום: יוצרה ספינת הדגל האחרונה של רולס-רויס
צילום: מנהל
הפאנטום VII הוצעה לאורך השנים בשני אורכים (ארוך וארוך יותר), כמו-גם בגרסאות קופה וקבריולה. למרות שבבסיס נמצאים פלטפורמה ומנוע של ב.מ.וו (V12 בנפח 6.75 ליטר, הנפח המסורתי של רולס-רויס), שורה ארוכה מאוד של שינויים, עיצוב מוקפד וייצור בפס ידני כמעט לחלוטין, הצליחו לשמר את הילת היוקרה שהפכה את רולס-רויס לשם דבר.
דור חדש של המכונית, הפאנטום VIII, צפוי להגיח לאוויר העולם בקרוב. הפעם כפי הנראה לא יהיו גרסאות קופה וקבריולה - את מקומן יתפסו הריית' (Wraith) ודון (Dawn) מבוססות הגוסט (Ghost) - אבל תחזיקו חזק, כי גרסת שטח כבר נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים.
אימת הפאנטום: יוצרה ספינת הדגל האחרונה של רולס-רויס
צילום: מנהל