לפני כארבעה חודשים הוצג הדור השני לאופל אינסיגניה בתצורת סדאן, וכעת חושפים באופל את גרסת הסטיישן (המכונה 'ספורטס טורר') לדגם.
הטורר, כמו הסדאן, מבוססת על פלטפורמת E2XX החדשה של ג'נרל מוטורס, והיא גדולה ונמוכה מקודמתה. בסיס הגלגלים של הטורר החדשה הוא 282.9 ס"מ (273.7 בדגם הסטיישן הקודם), אורכה 498.6 ס"מ (491.3 ס"מ), רוחבה 186.7 ס"מ (185.6 ס"מ) וגובהה 148.3 ס"מ (151.3 ס"מ). באופל מוסרים כי בזכות הפלטפורמה החדשה, הספורטס טורר קלה בכ-200 ק"ג (משתנה בין הגרסאות) מקודמתה – משמע בין 1400 ל-1500 ק"ג לגרסת הבסיס האוטומטית.
אופל אינסיגניה החדשה – עכשיו בגרסת סטיישן
צילום: מנהל
אופל מבטיחה כי הממדים הגדולים יותר מתרגמים לנפח פנימי משופר - הן לנוסעים והן למטען. נפח תא המטען גדל ב-100 ליטרים ל-1,640 ליטרים כשהמושבים שכובים; לא פורסם נתון עם מושבים מורמים. בנוסף, הספורטס טורר תוצע, קרוב לוודאי כאופציה, עם מנגנון פתיחה וסגירה של דלת תא המטען באמצעות הרגל, כשניתנת אפשרות לקבוע מראש את גובה פתיחתה (למקרים של כניסה לחניה מקורה עם תקרה נמוכה, למשל).
אופל אינסיגניה החדשה – עכשיו בגרסת סטיישן
צילום: מנהל
עוד מוסרים הגרמנים כי האינסיגניה, בגרסאות הסטיישן והסדאן, תצויד במבחר מנועי בנזין ודיזל מוגדשי טורבו (טרם פורסמו אילו) יחד עם תיבה אוטומטית חדשה בעלת שמונה יחסי העברה. סביר להניח שבגזרת הבנזין מדובר ביחידות ההנעה המוכרות של ג'נרל מוטורס, שמשרתות את השברולט מאליבו; מנועי 1.5 ל' ו-2.0 ל', המשודכים לתיבות הילוכים פלנטריות עם שישה או שמונה הילוכים.
הסטיישן החדשה תשווק (כמו הסדאן) גם בגרסת הנעה כפולה-קבועה עם יכולת מומנט-וקטורי (שיפור יכולת הפניה בעזרת ניתוב הכח לגלגלים החיצוניים). מערכת ההנעה הכפולה בדגם החדש מבוססת על מנגנון צימוד רב-דסקי, לעומת המנגנון בדור הנוכחי שמתבסס על דיפרנציאל.
אופל אינסיגניה החדשה – עכשיו בגרסת סטיישן
צילום: מנהל
הספורטס טורר מקבלת את האבזור הבטיחותי המתקדם שנחשף בדגם הסדאן, שכזכור כולל תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד.
האינסיגניה ספורטס טורר תיחשף בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתפתח את שעריה ב-9 למרץ. משלמה, יבואנית אופל בישראל, טרם נמסר תאריך הגעתה, אולם כנראה שתגיע יחד עם גרסת הסדאן בספטמבר השנה. נשאר רק לקוות כי בשלמה ימשיכו את המסורת של יבוא כל גרסאות המרכב של המשפחתית הגדולה שלהם.
אופל אינסיגניה החדשה – עכשיו בגרסת סטיישן
צילום: מנהל