הדור השני של ג'יפ קומפאס, רכב הפנאי האמריקאי-איטלקי, מוצע החל מהשבוע בישראל – על ידי חברת אוטומקס, היבואנית המקבילה של מותג ג'יפ לישראל. בשלב זה מוצע הדגם בישראל רק עם מנוע בנזין 2.4 ליטר (המנוע ה"אמריקאי" של הדגם; באירופה הוא מוצע עם מנוע 1.4 ליטר טורבו) וברמת הגימור "טריילהוק" מוכוונת-השטח.
ג'יפ קומפאס טריילהוק בישראל – מ-280 אלף שקל
צילום: מנהל
הדור השני של הקומפאס הוצג לפני קצת פחות משנה, כשהוא מבוסס על הרצפה הקטנה/קומפקטית של פיאט, המשרתת מבחר דגמים מזה למעלה מעשור וחצי. הקומפאס הוא רכב פנאי קומפקטי במידותיו, המיועד להתחרות בחלק היוקרתי של הסגמנט שלו – מול אודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA - בהתאם למיצוב החדש שג'יפ מנסה ליצור לעצמה.
בעולם מוצע הקומפאס עם מבחר גדול למדי של יחידות הנעה, אולם אוטומקס מציעה את הקומפאס רק בגרסה אחת, בשלב זה – עם מנוע בנזין אטמוספרי, ארבעה צילינדרים, בנפח 2.4 ליטר המספק 182 כ"ס ו-24.1 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית בת תשעה הילוכים והנעה כפולה קבועה. נתוני ביצועים טרם פורסמו, אולם צריכת הדלק הממוצעת (בתנאי מעבדה) עומדת על 10.6 ק"מ לליטר – נתון לא מרשים ביחס למתחרים, ואפילו לא ביחס למשקל העצמי (1648 ק"ג). יחד עם זאת, יש לזכור כי זהו נתון בתקן האמריקאי, שהינו מחמיר בהרבה מהאירופאי המקובל בארץ.
ג'יפ קומפאס טריילהוק בישראל – מ-280 אלף שקל
צילום: מנהל
המקום שבו אמור הטריילהוק להרשים הוא בשטח – לפחות ברמת המפרט. גרסת הטריילהוק נבדלת מיתר הגרסאות ביחס העברה סופי קצר יותר ביחס לדגמים הרגילים (ב-16%), האמור לסייע בשטח מאתגר. אולם יש לשים לב כי למרות שבמפרט הרשמי נתון כי ישנו יחס העברה נמוך, אין כאן תיבת העברה עם יחס נמוך "אמיתי" - אלא רק יחס כללי קצר יחסית בהילוך הראשון, בזכות אותו יחס העברה סופי מקוצר. גם נעילת דיפרנציאל אין כאן, אלא בקרת משיכה המנתבת את הכח אל הגלגלים האוחזים, כמקובל. גם ההנעה הכפולה היא מהסוג המקובל – יחידת צימוד מעבירה כח אל הגלגלים האחוריים לפי הצורך, באופן אוטומטי. ייחודו של הטריילהוק הוא בהימצאו של מצב "סלעים", בו מערכת ההנעה "יודעת" להעביר - כך ההצהרות - עד 100% מהכוח לגלגל אחד.
המשך המפרט כולל גם מרווח גחון מוגדל בכ-1 ס"מ ביחס לגרסאות כפולות ההנעה הרגילות (21.6 ס"מ, לעומת 20.8), זווית גישה עדיפה משמעותית (30.3 מעלות, לעומת 16.8 בגרסת 4x4 'רגילה'), זווית בטן עדיפה (155.6 מעלות, לעומת 157.1) וזווית נטישה טובה יותר (33.6 מעלות, לעומת 31.7). כמו כן, ישנם צמיגים דו-שימושיים במידה 215/65 על חישוק "17, וכן אביזרים נוספים (מיגוני גחון, טבעות עיגון, ציפוי מט למכסה המנוע למניעת סנוור ועוד) המבדלים את הטריילהוק משאר הגרסאות.
ג'יפ קומפאס טריילהוק בישראל – מ-280 אלף שקל
צילום: מנהל
מעבר לכך, רשימת אביזרי הנוחות והבטיחות בטריילהוק של אוטומקס כוללת גג-שמש חשמלי, ריפודי עור, כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מגע מרכזי ("8.4), מושב נהג חשמלי ודלת תא מטען חשמלית בצד הנוחות – בעוד שצד הבטיחות נמצאות מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי ומערכת לניטור שטחים מתים. מבחוץ, המרכב צבוע בשני צבעים (גג/מרכב).
תג המחיר של ג'יפ קומפאס טריילהוק עומד על 280 אלף שקלים, תמחור דומה לשל גרסאות מקבילות-הספק של המתחרים מגרמניה, שחסרות את יומרות השטח של הטריילהוק. אולם דווקא מבית יש לו מתחרה שמציב את התמחור באור לא מחמיא – הצ'ירוקי הגדול והחזק יותר מוצע בגרסת הטריילהוק (שמציעה יכולת שטח טובה בהרבה בזכות LOW אמיתי ודיפרנציאל אחורי ננעל, בין היתר) בפער מחיר של 40,000 שקלים בלבד.
ג'יפ קומפאס טריילהוק בישראל – מ-280 אלף שקל
צילום: מנהל