אין קילומטר אחד קל בסרדיניה - אוטו

אין קילומטר אחד קל בסרדיניה

ראלי איטליה-סרדיניה - נקודת האמצע באליפות, עם 19 סטייג'ים ומעל 300 ק"מ

אחרי שישה סבבים הגענו לנקודת האמצע באליפות. ראלי איטליה-סרדיניה, הסיבוב ה-7 מתוך 13, הוא הראלי שלפני פגרת הקיץ. SPORT-M ויונדאי מגיעות לאי הים תיכוני בקרב על המקום הראשון בהפרש של 26 נקודות לטובתה של הקבוצה מקאמבריה שבאנגליה. סבסטיאן אוג'ייה מוביל את אליפות הנהגים בפיאסטה שלו לאחר 2 ניצחונות העונה, ת'יירי נוייביל נושף בעורפו, בהבדל של 22 נקודות כאשר ידו של הצרפתי על העליונה בזכות עקביות שהראה כל העונה.
ראלי איטליה שנערך בסאן רמו עד 2003 היה ראלי אספלט, ב-2004 עבר המירוץ לאי סרדיניה ונערך על מסלול עפר. כיום זה הראלי הקשוח ביותר, יורש ראוי לראלי ספארי (קניה; עד 2003) וראלי אקרופוליס (יוון; עד 2014).
הראלי החל בחמישי בערב, עם הסופר-ספיישל סטייג' הראשון באיטרי כשנובייל נוטל את ההובלה. ביום שישי יצאו המתחרים בבוקר ל-4 סטייג'ים ואחה"צ שוב לאותם סטייג'ים, ל-125.46 ק"מ תחרותיים.
אבנים, סלעים ושאר אגרגטים
כריס מיק בסיטרואן ניצח בסטייג' הראשון והקדים בחצי שנייה את פאדון. מאחוריהם התמקמו האנינן, אוסטברג וברין ביאריס, פיאסטה ו-C3 בהתאמה. ואיפה אוג'ייה? במקום ה-12, סובל גם הוא מתופעת ה"ניקוי" שכה מזיקה למזנקים הראשונים.
בסטייג' השלישי הטבלה החלה להתערער. קרייג ברין האירי נחת באופן קשה ותיבת ההילוכים ספגה מכה מסלע שגרמה לנזילת שמן מתיבת ההילוכים. הבא בתור היה אלפין אווינס הוולשי, כאשר בסטייג' הרביעי פגע באבן שהסיטה אותו מהמסלול אל העצים בסביבה; גם הוא נאלץ לפרוש ליום. סורדו, באותו סטייג' (4), איבד כדקה לאחר שהטורבו שלו התפוצץ, אבל לפחות הצליח להמשיך. זאת בניגוד לכריס מיק, שנטל בשנית את ההובלה אך היה מעורב בתאונה נוספת בסטייג' 5, ופנייה רחבה מדי הביאה למפגש עם השול והסיטרואן שלו התהפכה. עבורו היה זה סיום הראלי, כי כלוב ההתהפכות נפגע באופן משמעותי. העונה שלו ושל סיטרואן מדרדרת מדחי אל דחי. לסיטרואן יש ניקוד רק בזכות אנדראס מיקלסן הנורבגי הממוקם במקום ה-9.
בניגוד מושלם, אספקה לאפי מטויטה, המתחרה רק בפעם השנייה בליגה של הגדולים, ניצח לראשונה בסטייג'; סטייג' 5 ו-3.3 שניות יתרון על מאדס אוסטברג. התוצאה מרשימה במיוחד בהתחשב בכך שמאותו בוקר (סטייג' 2), לטויטה של הפיני לא היה הילוך שני. בסוף הסטייג' עוד צחק ואמר למראיינים:" תאמרו לטומי (מאקינן. נהג הראלי הדגול ומנהל הקבוצה; ע.נ) שחמישה הילוכים זה מספיק". מי אמר אייסמן?
לאורך כל הדרמה של הבוקר, היה זה תורו של הניו זילנדי, פאדון, ליטול את ההובלה עם ה-i20 שלו, כאשר האנינן 4.3 שניות אחריו. עשירית שנייה מהאנינן היה אוסטברג, עשר שניות מאחורי אוסטברג נמצא אויט טאנאק, כאשר שאר ה'להקה' פרושה על פני המסלול ו-40 שניות מפרידות בין טאנאק לבין מיקלסן שכעת התמקם שמיני.
אחר צהריים של שינוי
בחלקו השני של היום התמונה משתנה, ובסטייג'ים 6 ו-7 מנצח אספקה לאפי בטויוטה שלו, והפעם כל ששת ההילוכים עבדו. הפיני המשיך להרשים וכבונוס גם עקף את מיקלסן ולקח ממנו את המקום השמיני במיקום הכללי, כאשר זה האחרון נמצא בפער של דקה מהמוביל פאדון. במקום השביעי, לאחר שנאלץ לנקות עבור מתחריו את השבילים, אוג'ייה, 25 שניות לפניו לאטוולה, כשבין הפיני והניו-זילנדי פער של 20.2 שניות. במקום הרביעי המשותף אויט טאנאק ות'יירי נויביל כששניהם 17.9 שניות מאחורי פאדון.
דרמה אחרונה ליום אירעה בסטייג' התשיעי והאחרון, כאשר יוהו האנין, שסוף סוף הפגין יכולת מעולה, עשה טעות חמישה קילומטרים לפני סוף הסטייג' כאשר הסתבסב, פגע עם חלקה הקדמי של המכונית במעקה הבטיחות, ואיבד 40 שניות ואת הפודיום.
בסוף היום פאדון היה ראשון, אחריו בפער של 8.2 שניות נויביל, לא רע בהתחשב בעמדת הזינוק שלו. וטאנאק שלישי, רביעי לאטוולה, חמישי אוסטברג ובין ארבעתם 6.5 שניות. האנינן שישי, 3 שניות אחריו אוג'ייה, 24 שניות מאחורי הצרפתי, לאפי בטויטה ושאחריו בסיטרואן, בפער של כמעט דקה, אנדראס מיקלסן במקום התשיעי.
שבת בבוקר, יום יפה. וסוער
אחרי יום שישי דרמטי במיוחד, יום שבת בבוקר החל ברוגע, כשבסטייג'ים 10 ו-11 מנצחים פאדון ונויביל בהתאמה ביונדאי שלהם כששאר המקומות נותרו כפי שהיו, אך היה זה שקט לפני הסערה.
בסטייג' 12 החלו המתמודדים ליפול כמו זבובים, ראשון היה מאדס אוסטברג שהדרדר מהמקום החמישי לשמיני ב'זכות' פאנצ'ר, ב'זכות' אותו פאנצ'ר אוסטברג יצר ענני אבק, אלה עיכבו את לאטוולה שזינק אחריו. הפיני הגיע רותח לקו הסיום של הסטייג' והציב אולטימטום: "אם לא יוחזר הפסד הזמן, אני עוזב את הראלי". באותו סטייג' בדיוק סבל גם אוג'ייה מתקר שעלה לו ביותר מדקה והסיכוי לפודיום התנדף באוויר. אם כל החום והמתח האלה לא זרעו הרס מספיק, הבלמים של ת'יירי נוייביל הכזיבו, ואלה הפסיקו לעבוד ומנעו ממנו כל סיכוי לניצחון והורידו אותו למקום הרביעי.
באותו סטייג' נהנה מההפקר אספקה לאפי בטויוטה כאשר הצליח לטפס שני מקומות לשישי. אך גולת הכותרת היתה סטייג' 13 הבא אחריו, כאשר 'טעות של מתחיל', אם לצטט את פאדון, מנעה ממנו ניצחון ראשון לעונה; פאדון נכנס לפנייה מוקדם מדי, החליק וכתוצאה מכך שבר את גַל ההֶנֵע ונאלץ לפרוש ליום; ביום למחרת גרם לתאונה ולא זכה לנקודות בראלי. מיני דרמה בסטייג' 15 ראתה את האנינן מאבד את מיקומו (4) לטובת לאפי כשהאנינן איבד את היגוי הכוח שלו בטויוטה.
מסטייג' 13 והלאה לקח אויט טאנאק האסטוני את ההובלה ולא הסתכל לאחור עד הניצחון, תוך שהוא דואג לא לעשות את הטעויות שעשו מתחריו. לאטוולה ניסה להילחם בו אך לשווא, ו'הסתפק' במקום השני ובנקודה אחד בלבד בפאוור סטייג'. שלישי על הפודיום היה ת'יירי נוייביל בעוד ראלי טוב, ואילולא הבלמים בשבת, כנראה היה זוכה לניצחון שלישי בעונה. רביעי, בתצוגה פנומנלית, אספקה לאפי הפיני; נהג הטויוטה ניצח ב-6 סטייג'ים (הכי הרבה מכולם) בסוף השבוע, כשהאחרון שבהם היה הפאוור סטייג' בו גם קטף 5 נקודות בונוס.נ הפיני הפגין בגרות, מהירות ועקביות מרשימות במיוחד, במיוחד על רקע העבודה כי זה הראלי השני שלו בסבב. אוג'ייה סיים חמישי כשהוא חוטף את המקום מהאנינן ממש בסטיג' האחרון, לאחר שהאנינן איבד בשנית את היגוי הכוח.
בניקוד הכללי האנינן נמצא תשיעי ומדרדר את מיק לעשירי. בערב סיום הראלי, סיטרואן החליטה שמספיק זה מספיק והורידה את הצפון אירי מרשימת הכניסה לראלי הבא בפולין ואנדראס מיקלסן יחליף אותו. שביעי סיים אוסטברג שלאחר הבעיות שחווה בסוף השבוע הראה מגמה של שיפור, ושמיני סיים מיקלסן. אך גולת הכותרת היא אויט טאנאק שניצח לראשונה בקריירה לאחר שפעמיים הניצחון חמק ממנו (פולין ובריטניה 2016).
מאיטליה לפולין, העסק מתעורר
ראלי סרדיניה החיה מחדש את אליפות הנהגים, וכעת גם טאנאק מצטרף לקרב על האליפות. לאטוולה, על אף שאיבד את מקומו השלישי לטובתו של האסטוני, ונויביל על אף שסיים רק שלישי, צמצמו את הפער מהאלוף וכעת הפער בין ארבעת המקומות הראשונים הוא 34 נקודות בלבד.
באליפות היצרנים, בשל הבעיות שהיו למכוניות של יונדאי, הגדילה M-Sport את יתרונה ל-40 נקודות ביחס לקבוצה הקוריאנית. אל תשכחו להצטרף אלינו בין ה-30 ביוני ל-2 ביולי לראלי פולין, אחד האירועים המהירים בעונה.

תוצאות סופיות: ראלי איטליה-סרדיניה לאחר 19 סטייג'ים
נהג/ זמן סופי (פער מהמקום הראשון)
1. אויט טאנאק, פיאסטה/ 3:25.15.1
2. יארי-מאטי לאטוולה, יאריס/ 3:25.27.4 (12.3+)
3. ת'יירי נויביל, i20 קופה/ 3:26.22.8 (1:07.7+)
4. אספקה לאפי, יאריס/ 3:27.28.0 (2:12.9+)
5. סבסטיאן אוג'ייה, פיאסטה/ 3:28.40.4 (3:25.3+)
6. יוהו האנינן, יאריס/ 3:28.53.6 (3:38.5+)
7. מאדס אוסטברג, פיאסטה/ 3:31:46.9 (6:31.8+)
8. אנדראס מיקלסן, סיטרואן סי 3/ 3:33:22.9 (8:07.8+)


תוצאות האליפות לאחר שבעה סבבים:
דירוג הנהגים/מכוניות, נק'
1. סבסטיאן אוג'ייה/ פיאסטה, 141
2. ת'יירי נויביל/ i20 קופה, 123
3. אויט טאנאק/ פיאסטה, 108
4. יארי-מאטי לאטוולה/ יאריס, 107
5. דני סורדו/ i20 קופה, 72
6. אלפין אווינס/ פיאסטה, 53
7. קרייג ברין/ סיטרואן סי 3, 43
8. היידן פאדון/ i20 קופה, 33
9. יוהו האנינן/ יאריס, 29
10. כריס מיק/ סיטרואן סי 3, 27
11. אספקה לאפי/ יאריס 20

דירוג הקבוצות נק'

1. M-Sport World Rally Team 234
2. Hyundai Motorsport 194
3. Toyota GAZOO Racing WRT 143
4. Citroen Total Abu Dhabi WRT 97

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות