פעם דיברו על 'מדורת השבט'. לפעמים אומרים שהמטבח הוא 'המוקד החם של הבית'. אבל מי בכלל יכול לחשוב על מדורות וחמימות באמצע הקיץ הישראלי? כשבחוץ אפשר לטגן חביתה על המדרכה, כשדני רופ אומר "הטמפרטורה 30 מעלות, אבל אתם תרגישו 42", – ברור לכולם שהלב הפועם של הבית, זה שהופך את הבית כולו לחיבוק, הוא המזגן. וכשהלב החובק הוא גם לב חכם, הקיץ יכול להיות תענוג!

קבלת פנים צוננת
למי אתם מתקשרים בכל יום ברגע שיצאתם מהעבודה? לילד? למטפלת? לבת הזוג? ובכן, ביום שבו יהיה לכם מזגן חכם, אתם תחייגו קודם כל אליו, למזגן. כדי שיתעורר מתנומתו, ויתחיל להכין את הבית לקראתכם...
אחר כך, כל הדרך, בכבישים ובפקקים, תדמיינו את העונג שמחכה רק לכם, בבית שלכם. איך תפתחו את הדלת, לאט לאט, וכבר דרך הסדק הצר תחושו במשב הצונן שמקבל את פניכם. ואיך, בשניות הבאות, בשקט בשקט, תעטוף אתכם קרירות מופלאה, בדיוק בטמפרטורה הנכונה. בשקט – כי המזגן החכם פועל ברמת רעש שהיא מתחת ליכולת הקליטה של האוזן האנושית. בטמפרטורה הנכונה – כי המזגן הזה מנהל את עצמו: הוא יודע בכל רגע איפה אתם נמצאים ברחבי הבית, אם והיכן יש חדרים ריקים, ואיך להעניק לכם פינוק אופטימלי – בסלון, במטבח, בחדר הילדים או בחדר השינה. בשפה המקצועית זה נקרא 'יעילות אנרגטית'.
הלב החכם של הבית
צילום: מנהל

המזגן שעוקב אחריכם
עד לפני שנים לא רבות האמנו כולנו ש'מה שיותר גדול יותר חזק; ומה שיותר חזק יותר איכותי' (שלא לומר 'מה שיותר רועש וזללן הרי זה משובח')... לא עוד. היום מילות הקוד בתעשייה הגלובלית הן 'יעילות אנרגטית', והמטרה היא להגיע לתוצאה אופטימלית באמצעות כמות מינימלית של אנרגיה. המשמעות: מערכות מינימליסטיות, חכמות, שקטות וחסכוניות, שמבצעות את משימתן בצורה המדויקת ביותר – לא פחות, אבל גם לא יותר מהנדרש. כך במכוניות, במקררים ובמכונות כביסה, בסמארטפונים ובמחשבים, וכך גם במזגנים.

לכן, בערב, כשתארחו בביתכם 10 חברים, ישנע המזגן החכם כמות גדולה יחסית של אנרגיה אל יחידות המיזוג בסלון. במקביל, אם הילדים כבר ישנים, הוא ישמור על טמפרטורה נוחה בחדריהם. וכבסופו של הערב, שהסלון יתרוקן, ואתם תגיעו לחדר השינה, האנרגיה המצננת תבוא בעקבותיכם.

איפה עוד תפגשו את היעילות האנרגטית של המזגן החכם? בחשבון החשמל כמובן. המזגן החכם מורכב מרכיבים חדשניים וחסכוניים, ומכיוון שהוא מפזר את עוצמותיו לפי אנשים, ולא לפי חדרים, הוא צורך רק את כמות האנרגיה הנחוצה – אפילו לא קוט"ש אחד יותר. זאת בניגוד למערכות מסורתיות, כמו למשל המיני המרכזי הפופולרי, שמשגרות אוויר קר בעוצמה רבה לכל עבר וללא אבחנה - והחשבון בהתאם.
הלב החכם של הבית
צילום: מנהל

גאווה ודעה טובה
בין החברים שיתארחו אצלכם יהיו, כמו תמיד, גם כאלה שממש עכשיו בונים בית, קונים דירה, או פשוט מחפשים מזגן חדש. לידידים האלה תוכלו לערוך סיור ברחבי הבית, להדגים ולהסביר. כשהם ישאלו שאלות מתבקשות כמו: "איפה עוברות תעלות האוויר? איפה ההנמכות בתקרה? איפה המזגן בכלל? ואיפה מיקמתם את היחידה החיצונית, ולמה לא שומעים אותה?" תוכלו לומר להם בגאווה:

"אין תעלות ואין הנמכות ואין רעש, כי המזגן החכם שלנו עובד אחרת! זוהי מערכת מבוקרת מחשב, עם מספר רב של יחידות עצמאיות שמפוזרות בצורה אופטימלית ברחבי הבית, ומחוברות למוח מרכזי חיצוני. המוח הוא זה שמנהל את חלוקת האנרגיה, מזהה עומסים בחדרים, ומשנע מיזוג לחלקי הבית השונים לפי הצורך. החיבור בין היחידות הפנימיות למוח מתבצע באמצעות צינורות גז דקים וחוטי חשמל, האוויר הקר מיוצר ביחידת הפנים עצמה, ולכן חסל סדר תעלות והנמכות מטרידות. כמו שאתם רואים, המראה כולו חדיש, מינימליסטי ואלגנטי."

אחר כך תובילו את החברים שלכם – יש להניח שבינתיים כבר הצטרפו לסיור עוד שניים-שלושה זוגות – אל החלון, ותציגו בפניהם את ה'אין מזגן' במסתור הכביסה. איפה היחידה החיצונית? או! בכל מיקום נוח אחר – אפילו על הגג, גם אם הדירה נמצאת בקומת קרקע בבניין בן 20 קומות! כי בניגוד למצב שהורגלנו בו במזגנים הוותיקים, החיבור בין היחידות הפנימיות ליחידה החיצונית גמיש מאוד, ומאפשר הפרשי גובה של עד 70 מטר... וגם אם היחידה החיצונית קרובה יותר, היא קטנה ושקטה מאוד, לא מפריעה, ועומדת בדרישות התקינה המחמירות ביותר בתחום של זיהום רעש, זיהום אוויר ופליטת חום.

הלב החכם של הבית
צילום: מנהל
אפילוג
בסוף הסיור בוודאי תיאנחו ותאמרו שאתם כבר מחכים ליום שבו כל השכנים יתקינו מזגנים חכמים - כשלא יהיו עוד סביבכם טרטורי מזגנים בלילות, טפטופים על ראשם של עוברי אורח, ויחידות תלויות וצינורות המכערים את פני הבניינים. וסביר להניח ששבועות ספורים לאחר מכן, כשיגיע תורכם להתארח אצל משתתפי הסיור, תיהנו גם שם ממזגן חכם, חדש מהניילונים. ואז תוכלו לספר לכולם שהם ראו אותו קודם אצלכם...

קונצרן הענק היפני Fujitsu צועד בקדמת טכנולוגיית המיזוג העולמית מאז הקמתו בשנת 1936. מערכות מיזוג האוויר היוקרתיות של Fujitsu עומדות בתקנים המחמירים ביותר ביפן, בארה"ב ובאירופה בכל הנוגע לבטיחות, יעילות, אקוסטיקה והגנת הסביבה. חברת HR סוכנויות בע"מ מייבאת את מערכות המיזוג של Fujitsu לישראל מאז שנת 2000.

מערכות מיזוג האוויר החכמות של Fujitsu בנויות ממיטב החומרים ומופעלות באמצעות הטכנולוגיות האיכותיות ביותר, והן יציבות ואמינות לאורך זמן. מערכות פוג'יטסו מותקנות במגוון פרויקטים שונים – אלפי בתים פרטיים, פנטהאוזים, דירות, מגדלי מגורים, משרדים, בתי מלון ועוד הרבה אחרים בתחום הפרטי והציבורי.

הלב החכם של הבית
צילום: מנהל


אייץ אר סוכנויות בע"מ, יבואנית FUJITSU בישראל
דוד נבון 39, מושב מגשימים
טל' 03-9078885 / 050-3308823
[email protected]