חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, משיקה בימים אלה אצלנו את סוזוקי סוויפט החדשה. ובזמן שזה קורה, היצרנית היפנית כבר נערכת להשקת שתי גרסאות נוספות של הסופרמיני. עבור אירופה מדובר בסוויפט ספורט החדשה, גרסת הביצועים שזכתה לאהדת חובבי הנהיגה בחו"ל (אך מעולם לא הוצעה בישראל), ועבור יפן מדובר בגרסת כלאיים עם תצרוכת דלק מרשימה.
סוזוקי לא מפרסמת פרטים טכניים כלשהם לגבי הסוויפט ספורט החדשה, ומסתפקת בינתיים בתמונה ראשונה - לקראת הופעת הבכורה המתוכננת בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר. עם זאת ניתן לראות שגם הפעם הספורט זוכה לעיצוב אגרסיבי יותר, כולל סבכה ופגוש שונים מלפנים, חישוקים קלים בעיצוב חדש ומראה כללי אגרסיבי יותר.
סוזוקי סוויפט ספורט נחשפת בתמונה ראשונה
צילום: מנהל
סוזוקי סוויפט הייבריד
הסוויפט ספורט היוצאת צוידה במנוע 1.6 ליטר אטמוספרי, עם ארבעה צילינדרים ו-130 כ"ס, נתונים צנועים למדי לימינו. בעולם ניתן היה להזמינה עם תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה. בשלב זה לא ברור אם סוזוקי תציע שילוב דומה, או שהפעם הספורט תזכה למנוע טורבו (למשל ה-1.4 ליטר שכבר קיים בחלק מדגמי היצרנית).
עבור יפן, סוזוקי החלה בשיווק סוויפט הייבריד, גרסת כלאיים עם מנוע בנזין ומנוע עזר חשמלי. יחידת הבנזין מוכרת לנו (1.2 ליטר עם 91 כ"ס), ומצטרף אליה מנוע חשמלי עם הספק צנוע של כ-13 כ"ס. למרות מפרט לא מבטיח על הנייר, בסוזוקי דווקא מצהירים על נתון תצרוכת דלק מרשים - 32 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.
סוזוקי סוויפט ספורט נחשפת בתמונה ראשונה
צילום: מנהל
סוזוקי סוויפט הייבריד
יש לזכור עם זאת כי מבחן תצרוכת הדלק היפני נחשב למחמיר פחות מזה האירופאי (שלכשעצמו אינו מהמדויקים) - תצרוכת הדלק של טויוטה יאריס הייבריד למשל, עומדת ביפן על 34.4 ק"מ לליטר, לעומת נתון מעבדה של 27.8 ק"מ לליטר לאותו הדגם בישראל.
גרסת הכלאיים של הסוויפט אינה מובדלת בעיצוב החיצוני מגרסאות הבנזין הרגילות, למעט תג "הייבריד" בצדי המרכב. בשלב זה לא ידוע על תוכניות של מכשירי תנועה לשווק בישראל את הסוויפט ספורט החדשה, או את דגם הכלאיים (שבינתיים מיועד רק ליפן).