היא חוזרת. TVR בעבר (טסקן)
כמעט 12 שנים אחרי שפשטה רגל, יצרנית מכוניות הספורט הבריטית TVR עושה קאמבק. היצרנית, שנודעה במכוניות פרועות יחסית - בעיצובן, בביצועים וביכולת הדינמית - הפסיקה לייצר בשנת 2006 לאחר שנקלעה לקשיים. מאז עברה מספר בעלויות, עד שחזרה לפעילות סדירה לפני כשלוש שנים עם תחילתו של הליך פיתוח למכונית חדשה.
יש תאריך: TVR תחזור לחיים בספטמבר
צילום: מנהל
יש כבר פתח מפלט. TVR חוזרת בספטמבר
את פרי המאמץ נוכל לראות בעוד שלושה חודשים - ב-8 בספטמבר - עם פתיחת אירוע המכוניות הקלאסיות גודווד ריבייבל (Goodwood Revival), המיועד בעיקר למכוניות ספורט ומירוץ שיוצרו לפני שנת 1966. TVR תנצל את האירוע בכדי לא רק לחגוג 70 שנה להקמתה ב-1947, עם תצוגת מכוניות קלאסיות, אלא גם לתצוגה סטטית של אב-טיפוס קרוב לייצור - שתמונה חלקית ראשונה שלו פורסמה כעת.
יש תאריך: TVR תחזור לחיים בספטמבר
צילום: מנהל
TVR גרנטורה משנת 1959
המכונית החדשה פותחה בסיוע גורדון מורי (האיש שמאחורי מקלארן F1) וסדנת העיצוב שלו, וסדנת קוזוורת' (Cosworth) המתמחה בפיתוח מנועים למכוניות מירוץ. בשלב זה אין מפרט טכני מלא, אך ביצרנית החדשה-ישנה מציינים כי למכונית (ששמה לא ידוע) יהיה מנוע V8 בנזין בנפח 5.0 ליטר מתוצרת פורד, ששודרג על ידי קוזוורת'. TVR צפויה לשמור על מבנה שני מושבים, מנוע קדמי והנעה אחורית.
יש תאריך: TVR תחזור לחיים בספטמבר
צילום: מנהל
TVR סגאריס, מהאחרונות שיוצרו לפני הקריסה ב-2006
עוד נמסר כי למכונית יהיה משקל עצמי של כ-1,200 ק"ג והספק של כ-400 כ"ס לטון - כלומר הספק מרבי של קרוב ל-480 כ"ס. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות, ולמהירות מרבית של קרוב ל-320 קמ"ש - כך TVR.
יש תאריך: TVR תחזור לחיים בספטמבר
צילום: מנהל
גריפית' 500 משנות ה-90
למרות הופעת הבכורה בגודווד השנה, לקוחות שיזמינו את המכונית כעת יקבלו אותה רק לקראת סוף שנת 2018, לאחר שתושלם הקמת מפעל חדש בבריטניה. TVR תציע את המכונית תחילה גרסת השקה ב-500 יחידות, שמחירה יעמוד על "פחות מ-90 אלף פאונד" (412 אלף שקל לפני מסים).