חברת מובילאיי, יחד עם בעלת הבית החדשה שלה, אינטל, תערוך ניסוי במכוניות אוטונומיות בכביש הציבורי בישראל. בהודעה שפרסמה החברה, יום לאחר שהושלמה הפיכתה לחלק מאינטל, מובילאיי הודיעה כי צי של 100 מכוניות אוטונומיות יצא לדרך השנה במספר מדינות, בהן בארה"ב, אירופה ובישראל.
בשלב זה לא ידוע אילו מכוניות ישמשו בסיס לניסוי. למובילאיי ואינטל (יחד ולחוד) הסכמי שיתוף פעולה עם שלל יצרניות, הבולט שבהן עם ב.מ.וו. מאינטל נמסר כי צי האוטונומיות יהיה ממבחר מותגים וכי אין כוונה לבנות מכונית ייעודית (המכוניות יתבססו על כלי רכב סדרתיים). הצי יצויד בטכנולוגיות שפיתחו אינטל ומובילאיי. חברת הטכנולוגיה הישראלית היא המובילה בעולם בתחום התוכנה והשבבים למערכות זיהוי מכשולים לשימוש בכלי רכב, עם נתח שוק של כ-70%. אינטל שילמה 15.3 מיליארד דולר בעבור מובילאיי.
מובילאיי ואינטל יבחנו רכב אוטונומי בישראל
צילום: מובילאיי
פרופסור אמנון שעשוע
"בניית מכוניות ובחינתן בתנאי העולם האמיתי, מעניקה משוב מיידי ותאיץ אספקת טכנולוגיות ופתרונות למכוניות אוטונומיות", כך מסביר פרופסור אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי שימונה לאחר רכישת החברה לתפקיד סגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל הפיתוח הראשי של מובילאיי. "שונות גאוגרפית מאוד חשובה, שכן לאזורים שונים מאופיינים בסגנונות נהיגה שונים, כמו גם בתנאי כביש ושילוט שונים. המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיות רכב אוטונומי שניתן להשתמש בהן בכל מקום, מה שאומר שאנחנו צריכים לבחון ולאמן את המכוניות במקומות מגוונים".
על-פי תוכניות אינטל ומובילאיי, המכוניות האוטונומיות יהיו ברמה 4 - כלומר יאפשרו נהיגה ממוחשבת מלאה, ללא התערבות נהג בשר ודם ברוב המוחלט של המצבים. עם זאת, עדיין מדובר ברמה נמוכה מהמרבית אליה שואפת התעשייה - רמה 5 - אז המכוניות יכולה לבצע את כל פעולות הנהיגה בלי צורך בהתערבות נהג כלל, ואף ללא גלגל הגה.