"יש המון תחומים חדשים וקטגוריות חדשות שדורשים השקעות כספיות כבדות, וכל הזמן צריך להעריך מחדש ולהחליט במה משקיעים את תקציבי הפיתוח." אומר לואל פאדוק כאשר הוא נשאל לגבי מחליפה לסופרמיני/תת-משפחתית של החברה, הסוניק. "קטגוריות הסופרמיני הולכת ומאבדת גובה לטובת רכבי הפנאי הקטנים, כך שלא בטוח ששווה להשקיע את המשאבים הנדרשים לפיתוח מכונית חדשה בקטגוריה הזו. אבל זה משהו שנצטרך להחליט ביחס אליו אחרי שנבחן את הנושא לעומק, ונבדוק את המצב בשווקים השונים".
שברולט:
צילום: מנהל
וצריך להבין: בהתחשב בלוח הזמנים המקובל בענף הרכב – כזה שלפיו שברולט סוניק הייתה אמורה להיות מוחלפת בקרוב, ולכן תהליך פיתוח של דגם חדש צריך היה להיות כבר לקראת סופו – הרי האמירה ש"עדיין לא התקבלה החלטה" משמעותה, למעשה, שבעצם כן התקבלה החלטה ביחס לעתידה של הסופרמיני של שברולט, והיא כבר כמעט סופית.
וכאשר זוכרים כי אופל הסתפקה – בפועל – במתיחת פנים לקורסה במקום להציג דגם כל-חדש, וסגן נשיא בפיאט אמר לאלי שאולי שלנו שהם לא יפתחו יורשת לפונטו, משום שהקטגוריה הזו לא רווחית, נראה שעתידה של קטגורית הסופרמיני קודר למדי.
אבזור בטיחות לקרוז
כאשר נשאל פאדוק ביחס להיעדר מערכות בטיחות מתקדמות בקרוז החדשה, ענה לשאלה מריו ספנגנברג, מנהל אזור אפריקה והמזרח התיכון בג'נרל מוטורס: "אתה צריך להבין שאת המפרט הישראלי של שברולט קרוז החדשה קבענו לפני שלוש שנים, ואז מערכות אלו הותקנו רק במכוניות יוקרה. טעינו אז בהערכת המהירות בה מערכות אלה יגיעו למכוניות עממיות, אבל נתקן זאת במחזור הבא".
שאלתי את ספנגנברג "האם המשמעות היא שנצטרך לחכות למתיחת הפנים?" – והוא מיהר לענות "לא, לא. זה יקרה הרבה לפני מתיחת הפנים. אנחנו עושים הערכה מחדש לקראת כל שנת מודל". המשמעות היא שיש סיכוי טוב שהקרוז תצויד במערכות בטיחות מתקדמות כבר בשנת הדגם הבאה. אבל לא ברור אם אותן מערכות יוצעו כבר ברמת האבזור הבסיסית - לשאלה הזו סירבו אנשי ג'נרל מוטורוס לענות בצורה חד-משמעית.
שברולט:
צילום: מנהל