שני עשורים אחרי שנחשף בפרנקפורט 1997 כרכב תצוגה, נראה היה שאופל זפירה נמצא לקראת סוף דרכו. המיניוואן הקומפקטי הראשון עם שבעה מקומות, שנראה כל כך חדשני בימים ההם וגרם לחברות לשנות תכניות, נפל גם הוא קורבן לאופנת הפנאי. מנכ"ל אופל הבטיח שאת שיתוף הפעולה עם פיג'ו–סיטרואן, שהיה אמור להביא יורש לזפירה, הוא יעדיף לנצל עבור רכב קרוב יותר לפנאי.
ובכל זאת החליטו באופל שלא לזנוח לגמרי את הרכב שהיה בעבר אייקוני עבורם וסמל לחדשנות. בפאריז 2017 הם נתנו לו עוד צ'אנס עם גרסה מחודשת. "עם השנים צברנו הרבה לקוחות שעדיין מעוניינים בפתרונות השימושיים שמציע הזפירה. נתח השוק אינו גדול כמו בעבר, אבל אנחנו לא רוצים לזנוח אותם".
אופל זפירה - מבחן דרכים (מתיחת פנים)
צילום: מנהל
חידושים
וכך, חמש שנים וקצת לאחר הצגתו של הדור השלישי, זכה הזפירה לטיפול שעיקרו עדכוני עיצוב בחוץ וסביבת הנהג עם מערך מולטימדיה חדש. חיצונית קיבל הזפירה את הפנים המחייכות של האסטרה החדשה עם אותם קווי לד ביחידות התאורה המעודכנות. כל אלה משתלבים היטב עם הפסים בשבכה החדשה, וכבר במפגש ראשון ברור שהחזית הזאת מקנה לרכב מראה מודרני וקליל יותר מאשר קודם למתיחת הפנים.
כניסה לתא הנוסעים - שמשלב ברמת הגימור שלנו שמשה קדמית פנורמית, כזאת הממשיכה לתוך הגג ומביאה שפע אור - מגלה סביבת נהג מחודשת באופן מהותי. הפרט הבולט ביותר כאן הוא מערך המולטימדיה החדש של אופל שהביא לשינוי בכל החלק המרכזי. ממש כמו באסטרה החדשה, גם כאן הוא מאפשר ליצור סביבה נקייה יחסית ממתגים ומודרנית למראה. נראה שבאופל ניצלו את העדכון לשיפור מסוים באיכות וגם גלגל ההגה החדש נעים יותר. הזפירה המחודשת צוידה גם במערך הבטיחות החדש 'אופל A' הכולל בלימה אוטונומית, התרעות על סטייה מהנתיב, רכב בשטח מת ועוד.
אופל זפירה - מבחן דרכים (מתיחת פנים)
צילום: מנהל
רגע לפני היציאה לדרך אנחנו מגלים שהרכב עדיין מרווח, הראות ממושב הנהג מצוינת ושפע אפשרויות קיפול המושבים עדיין מרשים בתחכום שלו; כעת ניתן גם להזיז את המושבים הקיצוניים בשורה השנייה למרכז. עם זאת, למרות שינויים קלים במנגנון המושבים הם עדיין לא הכי נוחים לכיוון. בנוסף, קשה למקם את כיסוי תא המטען מתחת לרצפה כאשר עוברים למצב של שבעה.
כיאה לצרפת, הזפירה שלנו מצויד במנוע דיזל עם תיבה ידנית. מדובר בגרסה החזקה בהיצע לוגמי הסולר עם מנוע 2.0 ליטר המייצר 170 כ"ס. הצליל שלו נשמע בעמידה אבל בתנועה, כאשר הוא מתחמם, הוא מתארגן על עצמו ומייצר כושר טוב, כולל האצה ל–100 קמ"ש ב–9 שניות, ומשלב תחושת כוח עם תנועה נעימה. מהטעימה שביצענו נראה שמדובר ברכב שקט מאשר לפני מתיחת הפנים עם אופי תנועה מעודן יותר. נראה גם שריסון תנודות המרכב שופר עם כיול מחודש למערך המתלים. גם הניהוג, ככל שאפשר ללמוד בנהיגה בפרברים שאפיינה את המסלול, טוב ומהודק יותר.
בסופו של דבר הזפירה מביא עמו תפישה וביצוע חכמים, היוצרים רכב מרווח, נעים ויעיל לשבעה במידות חיצוניות לא גדולות. הוא אינו סקסי למראה כמו רכב פנאי, אבל השימושיות שלו גבוהה, ולכן אפשר להבין מדוע אופל שומרת את הדגם הזה בהיצע שלה ולא ממהרת להיפרד ממנו.
אופל זפירה - מבחן דרכים (מתיחת פנים)
צילום: מנהל