לקסוס מרעננת CT 200h, בישראל ב-2018 - אוטו

לקסוס מרעננת CT 200h, בישראל ב-2018

הקומפקטית היוקרתית של לקסוס זוכה לרענון קוסמטי שני, שבע שנים אחרי שיצאה לדרך. תמשיך להציע הנעת כלאיים בלבד, אך למפרט נוספו מערכות בטיחות מתקדמות

לקסוס CT 200h המחודשת (גרסת F ספורט)
יותר משבע שנים אחרי שהוצגה במרץ 2010 וכמעט ארבע אחרי הרענון הקודם, לקסוס CT 200h עוברת מתיחת פנים שנייה. המשפחתית הקומפקטית, שמתחרה עם יוקרתיות דומות דוגמת אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1, זוכה הפעם לרענון קוסמטי קל יחסית, וחשוב יותר - לתוספת חבילת מערכות בטיחות מתקדמות.
מתיחת הפנים צפויה להגיע לישראל בתחילת שנה הבאה, כך נמסר מחברת יוניון מוטורס, יבואנית לקסוס. בשלב זה לא ידוע אם יחול שינוי במחיר, שמתחיל כיום מ-167 אלף שקל.
עיצוב ה-CT מוגדר כעת על-ידי לקסוס כ"מודרני ואגרסיבי יותר". השינויים כוללים חרטום עם סבכה ללא הפרדה רוחבים כבעבר, בעיצוב כוורת תלת-ממדית. יחידות התאורה אף הן חדשות, וכוללות כעת את סימן ההיכר של לקסוס (תאורת יום מסוג לד בצורת V רחב) בחלק העליון של יחידת התאורה, מעל לפנס הראשי (אור "רגיל" ו"גבוה"). שינויים בוצעו גם לעיצוב פנסי הערפל וסביבתם.
מאחור נוספו יחידות תאורה בעיצוב חדש, כמו גם פגוש שונה. כבעבר, לקסוס תציע את ה-CT 200h בשני עיצובים עיקריים - רגיל ו-F ספורט. השני אגרסיבי-ספורטיבי יותר עם סבכה ופגושים שונים וחישוקי "17, אך לא כולל ביצועים משודרגים. ערכת ה-F ספורט תהיה זמינה כעת גם בשני גווני מרכב חדשים - כחול (בתמונות) וכתום, בעוד שאת ה-CT הרגילה ניתן יהיה להזמין עם חישוקי "16 בעלי עיצוב חדש.
ה-CT 200h תוסיף להימכר עם יחידת כוח אחת בלבד - כפי הנראה מערכת הכלאיים של הפריוס הקודמת והאוריס, להן מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המשודך למנוע חשמלי עם מצברי ניקל-מטל. למערכת זו הספק מרבי משולב של 136 כ"ס (122 בפריוס החדשה), שילוב של מנוע בנזין עם 99 כ"ס ומנוע חשמלי עם 82 כ"ס.
עם מערכת זו, ה-CT מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.3 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 23.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. לקסוס לא מציינת בשלב זה אם בוצעו שינויים כלשהם ביחידת הכוח ההיברידית.
במפרט האבזור ותא הנוסעים, לעומת זאת, יש חידושים: הקומפקטית המחודשת תזכה לגווני דיפון חדשים למושבים, לדלתות ולקונסולה הקדמית. חלק מהגרסאות יזכו גם למערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך "10.3 ("7 כיום), כמו גם לריפודי עור דו-גווניים.
ה-CT 200h היוצאת (2013 עד היום)
חידוש חשוב הרבה יותר ניתן למצוא במפרט הבטיחות - שם ה-CT 200h זוכה סוף-סוף למערך הבטיחות המתקדם "לקסוס סייפטי סיסטם +" (+Lexus Safety System). זה כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרחק, זיהוי שלטים והצגתם בלוח המחוונים ואורות דרך ("גבוהים") אדפטיביים, למניעת סינוור.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות