שבע שנים אחרי שהציגה את הדור השני של הקונטיננטל GT, בנטלי חושפת את היורשת - שתושק בתערוכת פרנקפורט בעוד כשבועיים. וגם הפעם, ביצרנית בוחרים באבולוציה על-פני מהפכה בעיצוב, עם פרשנות מודרנית ומעט שרירית יותר לעיצוב אליו הורגלנו מזה 14 שנים - מאז הוצגה הקונטיננטל GT הראשונה תחת בעלות פולקסווגן.
הדור החדש מציע מידות נדיבות - אורך כולל של 480.5 ס"מ, רוחב של 195 ס"מ, גובה של 140.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 285 ס"מ. הקונטיננטל GT היא יותר מכל מכונית יוקרה, כפי שבא לידי ביטוי במשקל עצמי לא צנוע של 2,240 ק"ג. אבל לא לדאוג, מנוע 12 צילינדרים (W12, מעין שני V6 מחוברים) בנפח 6.0 ליטר, הממוקם בחרטום, מפיק 635 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-91.7 קג"מ כבר ב-1,350 סל"ד.
קופה עם מעמד: בנטלי קונטיננטל GT חדשה
צילום: מנהל
אז קלת משקל היא לא, אבל מהירה בהחלט כן - 3.7 שניות בלבד נדרשות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש, והמהירות המרבית עומדת על 333 קמ"ש. תצרוכת הדלק בהתאם, 8.2 ק"מ לליטר בלבד בממוצע בתנאי מעבדה - אבל אנחנו מאמינים שהלקוחות יעמדו בזה. הקונטיננטל GT תוצע אך ורק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
קופה עם מעמד: בנטלי קונטיננטל GT חדשה
צילום: מנהל
בתא הנוסעים, הדור החדש מציע לראשונה מסך מולטימדיה גדול ("12.3), שגם מסתובב חשמלית לתוך הקונסולה ובמקומו מופיע דיפון עץ תואם עם אופציה לשלושה שעונים אנלוגיים (כרונומטר, מד טמפרטורה ומצפן). המנגנון האלגנטי, כמובן, מוצע בתוספת תשלום. כן תידרשו לבחור בין 17 גווני מרכב, 15 גווני עור ו-7 גווני וסוגי עץ, לא כולל אפשרויות להתאמת צבעים וסוגי עץ. חיי העשיר אינם פשוטים כלל ועיקר.
אבזור המותרות לא נגמר כאן, וכולל אפשרות למערכת שמע עם 18(!) רמקולים והספק של 2,200(!!) וואט. כן יוצעו מערכת ראיית לילה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע גם לשמירה על הנתיב ושלל מערכות בטיחות נוספות. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של גורם כלשהו לשווק את מותג בנטלי בישראל, ובפרט זה יבואנית יתר מותגי קונצרן פולקסווגן, חברת צ'מפיון מוטורס.