אמנם אני עדיין לא בן 15, אבל אני יודע איך תראה חניית החלומות שלי ברגע שאוכל לשבת מאחורי ההגה. כבר כמה שנים עולם הרכב הפך לעיסוק יומיומי אצלי; אני עוקב אחרי החידושים בעולם הרכב באופן קבוע דרך האינטרנט ומנוי ל'אוטו' למעלה משנה. יחד עם זאת אני גם אוהב מכוניות אספנות ובכל הזדמנות שיש לי אני מבקר בתערוכות רכב. בטיול הבר מצווה הזדמן לי לשבת מאחורי ההגה של קייטרהאם 500.
מסגרת התקציב, 400,000 שקלים, ידועה מראש. חשבתי וחשבתי מה מתאים לחניית החלומות שלי במגבלה הזאת, והנה מה שמצאתי.
חניית החלומות / הכל מוכן, חוץ מהרשיון
צילום: יצרן
ארבע בחלום אחד
בתור רכב יומיומי חיפשתי מכונית פאר גדולה – אבל לא מתוצרת גרמניה. אני מעדיף בחירה מקורית יותר מאשר ללכת ישר למרצדס או לאאודי, משהו שהוא יותר מופנם ופחות צעקני. חיפשתי – ומצאתי: יגואר XJ8 עם מנוע V8 בנפח 3.5 ליטרים, מודל 2005, יד שלישית ו-146,000 ק"מ על המונה. רכב שמשלב נוחות ויוקרה עם כל הביצועים שצריך, מושלם עבור חובב מוטוריקה כמוני. הבעלים דרש עליה 67,000 שקלים; קניתי.
עבור המקום השני בחנייה אני מחפש רכב שטח חזק שיוכל לשמש לטיולים ולקמפינג, כזה עם תא מטען שיוכל לסחוב את כל מה שרוצים לקחת. מצאתי ביד 2 דודג' ראם מודל 2011 (מה שיחייב רשיון למשאית; המערכת). אני יותר אוהב את הדודג' מאשר את הסילברדו של שברולט, כי יש בו משהו שיותר מעניין אותי אישית. המנוע הוא דיזל ענק, 6 צילינדרים בטור ובנפח 6.7 ליטרים, הרכב יד ראשונה מחברת ליסינג, המחיר 130,000 שקלים. מעולה. סימנתי V על עוד רכב.
חניית החלומות / הכל מוכן, חוץ מהרשיון
צילום: יצרן
בתור חובב רכב אני חייב משהו עם ביצועים וקצת יותר "רגש" בהגה. פורשה בוקסטר שנת 2000 עם מנוע 3.2 ליטר 6 צילינדרים (כמובן). הפורשה הזאת זכתה לביקורות מצוינות בטופ גיר, ואפילו ניצחה במבחן את מרצדס SLK. מצאתי רק גרסה אוטומטית, ועם 140,000 ק"מ היא עולה 120,000 שקלים. מציאה של ממש.
הרכב האחרון שאני מחפש במגבלות התקציב חייב להיות אייקון מוטורי. אני מחפש קורבט ישנות, אבל כולן יקרות מדי. מרצדס 450 SL משנת 78' עם גג רך תהיה טובה בשימוש יומיומי עם תוספת של רוח בשיער. לדעתי היא בחירה נכונה יותר מה-SL החדשות שמנקרות עיניים והיא גם יפה מהן. המוכר דורש 68,000 שקלים למכונית עם 120,000 ק"מ, והיא בהחלט שווה את הכסף.
נשארתי עם 15,000 שקלים, אבל אני מרוצה, ומה שנותר עכשיו זה לחכות לגיל שבו אוכל להוציא רישיון ולהתחיל לנהוג.
חניית החלומות / הכל מוכן, חוץ מהרשיון
צילום: יצרן