מירוץ דקאר ה-38 במספר, שיצא לדרכו עם פתיחת השנה, מתגלה כאחד הקשים יותר מאז שעבר לפני תשע שנים לדרום אמריקה. השנה נערך המירוץ גם בפרגוואי, ארץ ממנה זינק לדרכו, ולא רק בארגנטינה, צ'ילה ובוליביה.
שילוב של תאונות, תקלות קשות ובעיות ניווט אקוטיות הביאו לכך שכאשר הדקאר יוצא היום למחצית השנייה שלו כמה מהמתחרים הבולטים ביותר כבר אינם בתמונה. נאסר אל עטיה, שניצח עם מיני ב-2015 והצטרף השנה לטויוטה, שהתייצבה עם נוכחות מוגברת, פרש כבר בשלבים הראשונים אחרי שתאונה פגעה קשות במתלה האחורי של ההיילקס שלו. פיג'ו, מנצחת אשתקד, שהתייצבה למירוץ כאשר מכונית המירוץ שלה נושאת הפעם את השם "3008" – ללא כל קשר אמיתי למכונית הסדרתית, כמובן – הגיעה עם ארמדת כוכבים, אך כבר איבדה את המכונית של קרלוס סיינז אחרי תאונה דרמטית ומאוד מפחידה.
הניווט קשה, מזג האוויר גם
מארגני הראלי רצו לשים הפעם דגש על הניווט אבל בפועל קיבלנו שפע שגיאות של הנהגים והרוכבים שאיבדו זמן יקר. זה כולל את סבסטיאן לואב האגדי במדי פיג'ו ששילם על כך בהובלת המירוץ וגם את חברו לקבוצה סיריל דספרה, שניצח חמש פעמים בדקאר על אופנוע. לואב גם סבל מתקלה טכנית במנוע שעלתה לו ביותר מעשרים דקות.
ג'יניל דה-ווילירס הדרום אפריקני שניצח ב-2009 ומתחרה כבר שנים רבות עם טויוטה בהיילקס, האשים את המארגנים בכך שספר הדרך שמקבלים הנהגים בכל יום אינו מדויק מספיק. דה-וויליר עצמו הידרדר למקום השמיני כתוצאה מטעויות ניווט והותיר את הייצוג של טויוטה בחבורת הצמרת לנאני רומא, מנצח 2014, שנמצא במקום הרביעי.
מיקו הירבונן, הנהג הבכיר של מיני, מנהל בינתיים מירוץ סולידי, אך טעויות ניווט גררו אותו לפיגור של יותר מ-42 דקות מהמקום הראשון. הירבונן אומר מהמקום החמישי שסיכוייו לנצח תלויים באסון של פיג'ו.
גם מזג האוויר הפליא במכותיו בבוליביה, כאשר הקטע החמישי של המירוץ קוצר ואילו השישי בוטל לגמרי בשל גשם שוטף. המשתתפים יצאו אחריו ליום מנוחה בלה פאז בירת בוליביה. גם קטע המרתון – קטע ארוך ללא אפשרות סיוע טכני במהלכו – שיפתח את המחצית השנייה של האירוע, קוצר לחצי, 160 ק"מ במקום 320 ק"מ, בגלל מזג האוויר.
פיג'ו מובילה
פיג'ו שנטלה די מהר את ההובלה בראלי אוחזת כרגע בשלושת המקומות הראשונים. סטפן פטרהאנסל, "מר דקאר", שניצח באירוע שש פעמים עם מכונית ועוד שש עם אופנוע, מוביל בדירוג הכללי, 1:09 דקות לפני לואב, כאשר דספרה נמצא במקום שלישי.
בין הרוכבים מוביל בדירוג סאם סנדרלנד הבריטי הרוכב על KTM, לפני פבלו קוינטאנילה (הוסקווארנה) ואדריאן ואן בברן (ימאהה).

פיג'ו מובילה במחצית דקאר
צילום: מנהל