צמיגים – ובאמת שקשה להדגיש את הנושא מספיק – הם הקשר היחיד של הרכב עם הכביש. הם אלו שקובעים בסופו של דבר כמה טוב הרכב יבלום, יפנה או יאיץ.
והפעם אנחנו בענייני בלימה. אולי היכולת החשובה ביותר במצבי חירום. במפתיע, אין בתקן הצמיגים האירופאי, יורו-לייבל, שמקובל גם בארץ התייחסות ליכולת בלימה על אספלט יבש, אלא אך ורק על אספלט רטוב. אולי בגלל שבאירופה יורדים יותר גשמים מאשר אצלנו... ואז עולה השאלה – האם אפשר להסיק מציון הבלימה ברטוב גם ליכולת הבלימה על אספלט יבש? והאם בכלל יש הבדלים משמעותיים ביכולת הבלימה בין צמיגים שונים גם על אספלט יבש?
כדי לבדוק זאת, לקחנו שני סטים של צמיגים – מישלן "אנרג'י סייבר +", עם ציון A בבלימה ברטוב בתקן האירופאי, ופארוד (Farroad) מדגם "FRD-16", עם ציון בלימה ברטוב -C במידה זהה (205/55-16), ורכב מבחן אחד: שברולט קרוז. ביצענו חמש בלימות ממאה קמ"ש על אספלט יבש עם כל אחד מהסטים, והשווינו את הממוצע שהתקבל. התוצאות בהחלט מרשימות, ומראות על קורלציה לציון הבלימה ברטוב – בין המישלן ל-Farroad היה הבדל של כחמישה מטרים בממוצע במרחק הבלימה. יותר מאורכה של מכונית משפחתית ממוצעת! או, אם תרצו, ההבדל בין לעצור במרחק חצי מטר מהפגוש של האוטו שלפניכם, לתאונה לא קלה.