פרסומת ישנה של דוקאטי מונסטר משנות ה-90 הציגה את האופנוע עם זוג כפפות שהונחו על מיכל הדלק כל שהסתירו את שם המותג, והכיתוב אמר משהו בסגנון של "אין הרבה אופנועים שגם מבלי לראות מה כתוב עליהם, אתה מזהה אותם מיד". וזה נכון גם היום לגלגול האחרון בשושלת, יורש לאופנוע האייקוני שעיצב מיגל גלוצ'י הארגנטינאי.

שושלת של מפלצת

24 שנים אחרי שהושק המונסטר הראשון ב-1993, מגיעה המפלצת החביבה שהיא נשוא הכתבה הזו. אופנוע שמרעיד איזה נים אצל אצל רוכב וותיק, עושה איוושוש בלב, בעיקר משום שבדוקאטי עושים מהלך קטן של חזרה בתשובה, מבינים שהגזימו קצת. יודעים שהמונסטר הקודם היה אופנוע מצוין אבל הוא הסתכל כבר יותר מידי על המתחרים וצמח והתארך והשמין. ועכשיו הם חוזרים למקורות, קצת חוזרים בתשובה, אפילו את הקליפס לפירוק מהיר של מיכל הדלק החזירו – למרות שהוא לא ממש שימושי, סוג של הומאז' לימים עברו.
המונסטר החדש נע על המנעד בין מתיחת פנים לדגם חדש לגמרי. אבל כש- 80% חלקים חדשים בו לעומת הדגם שיצא ב-2014 – יש נטייה ברורה למונח השני. מיכל הדלק הוצר והוקטן בליטר, הזנב עוצב מחדש - חד, קל וקצר ב-20 מ"מ, בחזית הוצבה תאורה היי-טקית יעילה יותר שנלקחה מהפניגלה, באחוריים הוצבה זרוע אחורית חדשה, קצרה ועבה יותר, ובסיס גלגלים קוצר ל- 1,485 מ"מ – אמא! המפלצת התכווצה.
דוקאטי מונסטר - מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
במנוע התהליך הפוך - המנוע שודרג ועכשיו ה-S והמונסטר הרגיל משתמשים באותה יחידת כח, שמספקת 150 סוסים ( 15 כ"ס יותר מהדגם הקודם, 5 סוסים יותר מה- S הקודם), והתווסף לה גם כמעט קג"מ שלם בשיא, ל-12.9 קג"מ בשרניים. ואה כן – הוא נראה נפלא. כולל הפלסטיק הקטן שעוטה את המושב האחורי ומשווה לו מראה חד מושבי ספורטיבי, וניתן לפירוק מהיר.

לאלף מפלצת
ההשקה העולמית התבצעה בכבישים המפותלים עד מאוד שעולים ממונקו אל ההרים שלמעלה, הכבישים שאם אתם חובבי WRC אתם מכירים היטב מראלי מונטה קארלו.
למרות ההקטנה של האופנוע הוא לא מרגיש צפוף, הכידון הרחב מסייע בהתנהלות בכביש הטכני – פיתול אחרי עיקול ברצף בלתי נגמר. לכאורה אלו כבישים שלא מתאימים לאופנוע כוחני שכזה: משטח חלקלק ולח, ופניות הדוקות שבהן ההילוך הגבוה ביותר שתגיע אליו הוא זה השלישי. אבל המונסטר מרגיש קטן ממידותיו, כאילו אנחנו רוכבים על אחד משני הדגמים הקטנים יותר במשפחה.
דוקאטי מונסטר - מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
הוא זריז וניתן להטיה בקלות, כשמיליארדי ביטים רצים ושומרים על התחת שלך ומה שמתחתיו מטעויות. "מה שמתחתיו" הוא פירלי דיאבלו רוסו 3 ברוחב 190 מ"מ, רוחב שעוזר לו להישאר בדיוק איפה שאתה רוצה אותו. אבל ליתר ביטחון יש גם בקרת משיכה ו-ABS שיודע להתחשב בזווית הפנייה. עוד באלקטרוניקה: בקרת הזדקרות שכדאי להציב אותה על מצב שמירה נמוך כי המונסטר מאוד אוהב להרים גלגל.
בכבישים האיטיים שרכבנו עליהם, המקסימום שראינו על הצג, וגם זה לשניות מועטות, היה קצת פחות ממאה וחמישים קמ"ש. ושם, למרות שאין מיגון רוח, נדמה שאפשר לחיות, מה זה לחיות – לחיות וליהנות.

מפלצת ישראלית
המונסטר החדש יגיע בצבע אדום, ובגרסת S גם באפור-תכלת. המנוע והספקו זהים, וההבדלים המשמעותיים יותר הם, בין השאר, מתלי אוהלינס ב-S לעומת קאייבה וזאקס בדגם הרגיל.
הדוקאטי מונסטר הוא אופנוע נפלא: כוחני, וורסטילי, קומפקטי, ביצועיסט ועוד הרבה מאוד שמות תואר. כיף שהוא איתנו.
דוקאטי מונסטר - מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל


דוקאטי מונסטר 1200 S
מנוע טווין ב-90 מעלות, 1,198 סמ"ק, 4 שס' לציל',
150 כ"ס/9,250 סל"ד, 12.8קג"מ/7,000 סל"ד, 6 הילוכים,
בסיס גלגלים 1480 מ"מ, משקל יבש 185 ק"ג, מחיר החל מ – 109 אלף ₪

הכתבה המלאה בגיליון אוטו הקרוב