פיג'ו 5008 בנהיגה ראשונה - אוטו

פיג'ו 5008 בנהיגה ראשונה

כתבנו הרחיק עד לצרפת בכדי לבדוק האם רכב הפנאי החדש של פיג'ו, עם שבעה מושבים, צריך להדאיג את מיצובישי אאוטלנדר וסקודה קודיאק בישראל

 
 
 

פיג'ו הגיעה לתחום הפנאי באיחור ניכר. הדגם הראשון שלה, 4007 ב-2007, לא היה שלה (אלא מבוסס מיצובישי אאוטלנדר). הדור הראשון של 5008, שהוצג ב-2009, היה מיניוואן לשבעה. אבל באיחור של מספר שנים, הבינו בפיג'ו מה קורה בתחום הפנאי ומה הדרישות ממנו – ופעלו בהתאם.

וכך, אחרי שבחנו בארץ את ה-3008, יצאנו לפגוש בצרפת את ה-5008; רכב פנאי בינוני לשבעה נוסעים. ה-5008 נשען על הפלטפורמה המודולרית של פיג'ו-סיטרואן (EMP2), המשרתת משפחתיות של הקונצרן (וגם את 3008); כאן מדובר בגרסה המוארכת, המהווה בסיס גם לסיטרואן C4 גרנד פיקאסו, ה-7 קרוסבק החדש של מותג היוקרה DS ועוד.  

 

נראות
פיג'ו לא הלכה על העיצוב המקובל ברכבי פנאי בדור החדש של ה-3008, וה-5008 ממשיך באותו קו. המראה מאוד מזכיר את ה-3008 עם דופן מפוסלת, פנסי חזית ייחודיים ושילוב צבע כהה לגג ולקורות. הוא נראה פחות דינאמי מה-3008 אבל יותר אלגנטי ממנו, יוצר נוכחות ייצוגית, יוקרתית אפילו. גם מסגרות השמשות הבוהקות, פסי הקישוט וחישוקי ה-"19 הנאים ברמת הגימור 'GT ליין' מסייעים ליצירת אותו מופע מכובד. כל אלה אמורים גם לבסס את הטענה של פיג'ו כי ה-5008 הוא מעין מכונית דגל. 

פנים הרכב
i-קוקפיט – הגה קטן הממוקם נמוך מלוח המחוונים המוארך. העיצוב דומה מאוד לזה שב-3008, עם משטחים וחומרים שונים וטקסטורות נפרדות. ל-5008 מחוונים גדולים שניתן להקרין אותם ולהחליף תצוגות. כיוון חשמלי למושבים הקדמיים עם שפע אפשרויות וריפוד עור מוסיפים לאווירה המאוד מפנקת.

 

, למרות שעודכן ביחס ל-3008, עדיין מעט מסורבל כאשר מחפשים פריטי תפעול מסוימים, או בזמן תפעול מערכות כמו בקרת אקלים (בייחוד אם שילבתם באותו זמן להילוך אחורי והמצלמה הופעלה). ה-5008 דורש לחיצות ארוכות להתנעה וכיבוי וזה יכול להציק, ומצב 'ספורט' דורש אף הוא זמן כדי להשתלב. המצלמות ההיקפית עובדות היטב ומסייעות למקם את הרכב בחניה, אבל נכנסות לפעולה רק כאשר מעבירים להילוך אחורי. 

נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה של ה-5008 טובה למדי. על פגמים מסוימים, כנראה בשל חישוקי ה-"19, הרכב מעט נוקשה (בייחוד מאחור), אבל רוב הזמן ה-5008 מתמודד עם שיבושי הדרך באופן מוצלח. לזכות המתלים גם כושר ריסון טוב ופעולה שקטה של הבולמים. ירידה ל"שטח", שבילים הקרובים לחופי נורמנדי, הדגימה שגם על אלו ה-5008 מציע איכות נסיעה טובה.

 

התנהגות בטיחות
מכונית ההדגמה כללה שפע אבזור בטיחותי, החל בהתרעה ותיקון סטייה מנתיב (מעט מורגש מדי), דרך בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שמירת מרחק (שמעדיפה "מיצג" במחוונים המוקרנים על פני משהו יותר מיידי ובולט) ועד ניטור שטח מת במראות. הדגם החדש זכה לציון חמישה כוכבים מרבי במבחן ה-Euro NCAP.

 

מנוע ביצועים
הגרסה בה נהגתי היא הרלוונטית ביותר לשוק המקומי: מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 165 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. היכולת טובה ורוב הזמן הפעולה של חטיבת הכוח שקטה ואינה מאומצת; פעולה המנוע עצמו נעימה, ונראה שהתיבה זורמת יותר מאשר קודם. ה-5008 אינו מהיר, אבל ביחס לרכב במידותיו הוא מייצר קצב טוב. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.5 שניות.

סיכום
לפיג'ו 5008 קלפי פתיחה טובים בזירת רכבי הפנאי הבינוניים לשבעה מושבים. הנהיגה הפגישה אותנו עם רכב מיוחד בהופעתו, בעל יכולת טובה בנהיגה ונעים לנסיעה. היבואן הדגים עם ה-3008 שהוא יודע לתמחר היטב בזירת הפנאי, כך שכל שנותר כעת הוא לחכות ל-5008 שיגיע לישראל ולראות איך יאובזר ובאיזה מחיר יוצע לצרכן.

 
 
 
דגם פיג'ו 5008
גרסה 5008 אוט', 1.5 ל' דיזל, Active
מחיר 186000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 191
תיבת הילוכים אוטומטית - טיפטרוניק
צריכת דלק - ממוצעת 23.8
נפח תא מטען (ליטר) 210
דרגת זיהום אוויר 5
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות