מיני E החשמלית מ-2008. בשנת 2019 תהיה יורשת
ב.מ.וו תרחיב את היצע הדגמים החשמליים שלה, ותציע החל משנת 2019 חשמלית תחת מותג מיני. מהודעה רשמית שפרסמו הגרמנים עולה כי המכונית החדשה תתבסס על מיני שלוש דלתות - כלומר לא מדובר בדגם נפרד אלא בגרסה לדגם הקיים. בשלב זה לא ברור אם הדגם החשמלי יתבסס על הדור הנוכחי של מיני או על הדור הבא - בשנת 2019 המיני הנוכחית (F55) תחגוג שש שנות ייצור, קרוב לזמן בו יצרניות נוהגות להציג דור חדש.
בב.מ.וו לא מפרסמים בשלב זה מפרט טכני כלשהו או תמונות, למעט תמונה של סמל הטעינה שהופיע גם במיני החשמלית בעבר. נזכיר כי מיני הציעה בשנת 2008 גרסה חשמלית דומה תחת השם "E", על בסיס הדור הקודם של גרסת שלוש הדלתות (R56).
ב.מ.וו מאשרת: נציע מיני חשמלית ב-2019
צילום: מנהל
דגם זה הציע מנוע חשמלי עם 204 כ"ס, טווח נסיעה של 240 ק"מ בין טעינות בתנאי מעבדה, וביצועים מכובדים - האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש. גרסה זו יוצרה במספרים נמוכים ויועדה בעיקר כמקדמת תדמית, כמו גם כמכונית לשיפור זיהום האוויר הממוצע של קונצרן ב.מ.וו (דבר הנדרש על-ידי מספר מדינות בעולם, הבולטת שבהן קליפורניה).
מיני E החדשה תציע כפי הנראה מערך מנוע ומצברים חשמליים דומים לאלו של ב.מ.וו i3 (שצפויה למתיחת פנים בקרוב מאוד). רמז לכך ניתן למצוא בהחלטה לייצר את מערכת ההנעה שלה במלואה בגרמניה, באותו פס הייצור כמו ה-i3, ולשלוח אותה להרכבה בפס הייצור בבריטניה (שם מיוצרות מרבית מכוניות מיני ובפרט דגמי השלוש דלתות).